شناسایی 62 مسیر طبیعت‌گردی در زنجان


معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 62 مسیر طبیعت‌گردی در زنجان شناسایی شده است.

«علی‌اکبر شرفی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، گفت: تعیین شاخص‌های جدید برای روستاهای هدف گردشگری در دستور کار قرار دارد به گونه‌ای که تعداد این آن‌ها از 40 به 15 روستا کاهش یافته است که این فعالیت‌ها در توسعه پایدار روستا و مهاجرت معکوس بسیار موثر است.

وی افزود: از سوی دیگر تعیین مسیرهای گردشگری طبیعت‌گردی نیز از سایر فعالیت‌هایی است که هم‌اکنون به آن توجه می‌شود، چون طبیعت بکر زنجان سبب شده است تا در همه فصول طبیعت‌گردان مختلفی به زنجان آمده و زنجان را به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان زنجان دروازه‌ای برای ورود به شمال و شمال‌غرب کشور است و با وجود این‌که تعداد مسیرهای گردشگری استان بسیار زیاد است، تاکنون با همکاری اداره‌کل منابع‌طبیعی 62 مسیر در سه طیف شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: برخی مسیرها برای طبیعت‌گردان حرفه‌ای که امکانات ویژه‌ای دارند شناسایی شده‌اند و برخی مسیرها نیز نیاز به ویژه و خاص ندارد و برای عموم مردم طراحی شده‌اند و به‌صورت مجزا برای علاقه‌مندان معرفی شده‌اند.

شرفی تصریح کرد: با معرفی این مسیرهای گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این مسیرها افراد با مکان‌های بکر استان آشنا شده و دیگر شاهد حضور آن‌ها در حاشیه جاده‌ها در روزهای تعطیل نخواهیم بود، از این‌رو در این راستا نقشه مسیرها طراحی شده و آماده ارائه به افراد عادی است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون اطلاعات 10 عنوان مسیر طبیعت‌گردی آماده شده و اطلاعات جامعی در این زمینه در قالب بروشورها ارائه شده است تا افراد برای حضور در این مسیرها نیازمند راهنمای طبیعت‌گرد نباشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
طبیعت گردی و آفرود در جنگل ، مرداد 94 - زنجان آفرود