ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بوخونسوف: حدادی باید مثل یک کماندو باشد


به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی، کیم بوخونسوف درباره برگزاری اردوی احسان حدادی در آفریقای جنوبی اظهار داشت: اردوی سختی را در آفریقا پشت سر گذاشتیم. شرایط مطلوبی بر اردو حاکم بود، هرچند که گرمای زیادی را متحمل شدیم. فشار تمرینی را برای احسان بالا بردم، چون او باید عادت کند و استقامتش را بالا ببرد. هفته‌ای 9 جلسه تمرین می‌کردیم و البته کمی هم عجله کردیم که عقب افتادگی‌های برنامه‌های‌مان جبران شود.

وی افزود:‌ حدادی در تست تکنیکی که در آفریقا داد، نشان داد کمی ضعف دارد و جبران این ضعف قطعاً نیاز به زمان و فشار زیادی دارد که مطمئنم او توان این فشارها را دارد. من با او چند سال است که تمرین می‌کنم و می‌دانم ورزشکار هدفمندی است.

مربی روسی پرتاب دیسک ضمن ابراز رضایت از شرایط اردویی حدادی گفت: نیاز به تغییرات در شرایط تمرینی داریم. از گرما به سرما و از خشکی به رطوبت برویم، چرا که این تغییرات باعث می‌شود تا ورزشکار تمامی شرایط را تجربه کند و بهانه‌ای برای تغییر شرایط در مسابقات نداشته باشد. احسان پرتابگر باهوشی است و به دنبال فرار از بار تمرینات نیست و این فاکتوریست که خیلی‌ها ندارند. در اردوی آفریقا زیر بار فشار تمرینات بدنسازی زاخاروف و پرتاب‌ها نیز مصدوم شد ولی با جسارت به تمریناتش ادامه داد و مشکلی در این خصوص با وی ندارم.

بوخونسوف در خصوص ادامه برنامه‌های اردویی حدادی عنوان کرد: برای آغاز یک دوره تمرینی جدید، 20 تا 30 روز به روسیه خواهیم رفت و رطوبت و سرمای مسکو را هم تجربه خواهیم کرد. تمرینات بدنسازی و تکنیکی را در روسیه ادامه داده و به انجام پرتاب‌های اصلاحی خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: پس از اردوی روسیه به تهران می‌آییم و در مسابقات آغاز فصل دوومیدانی شرکت خواهیم کرد. حدادی باید با این فشار تمریناتی که پشت سر گذاشته دیسک خود را 65 متر پرتاب کند. این نتیجه نشان دهنده پیشرفت حدادی خواهد بود، در غیر اینصورت باید شرایط تمرینی را تغییر دهیم. البته کسب این نتیجه هم گارانتی حدادی در ریو نخواهد بود، چرا که هنوز برنامه‌های تمرینش به پایان نرسیده و ما باید در مسابقات دایموند لیگ قطر، world challenge  و مسابقات اروپایی شرکت کنیم و نتایجی که در آن مسابقات ثبت می‌شود، نشان از باری است که حدادی در تمریناتش گرفته است.

بوخونسوف در پایان گفت: حدادی باید آمادگی خود را برای تمامی شرایط مسابقه داشته باشد. او شرایط سختی در برزیل خواهد داشت. او قابلیت زیادی دارد. البته ناگفته هم نماند که خود ورزشکار هم باید فعل خواستن را برای کسب مدال و موفقیتش صرف کند. مربی، ماساژور، اردو و هزینه لازمه رسیدن به موفقیت است، اما مهمتر از آن خود ورزشکار است که باید خودش را باور داشته باشد. حدادی باید مثل یک کماندویی که سقوط آزاد می‌کند، آماده باشد. هر لحظه شاید شرایط مسابقه تغییر کند و او نیاز به تجربه این تغییرات دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مصاحبه اختصاصی 1ورزش با احسان حدادی و کیم بوخونسوف