علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



انتشار تازه‌ترین کتاب نوام چامسکی/ ما چه طور مخلوقاتی هستیم؟


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشر آمازون، این کتاب که عنوان «ما چه طور مخلوقاتی هستیم» را به روی خود دارد در حقیقت شرح مبسوطی بر مقاله‌ای است که نوآم چامسکی دو سال پیش با همین نام در ژورنال تخصصی مرکز اسناد فلسفه آمریکا منتشر کرد.

این مقاله حاصل گفت و گویی است که نوآم چامسکی با جوانان درباره زندگی و آینده بشر داشته است. او در این گفت و گو دربار چرایی خلق انسان صحبت می‌کند و می‌گوید: ما به دنیا آمدیم برای آنکه سایر مخلوقات به این دنیا آمدند. درختان، سنگ‌ها و هر آنچه در هستی هست، خلق شده است. نکته مهم این است که وجود هر چیزی هدفی دارد و برای ان کارکردی در نظر گرفت شده است. بنابراین هر موجودی مدت زمانی را روی کره زمین زندگی می کند. پس روزی کارکردش تمامی می‌شود و عمرش به پایان می رسد و این نباید برای ما غم انگیز یا فاجعه آمیز به نظر آید.  

او در این کتاب نظریه زنجیره بزرگ هستی را با مخاطبش مطرح می‌کند. زنجیره‌ای بزرگ و فراگیر که در راس آن خداوند قرار دارد و این سلسله مراتب برای فرشته‌ها و انسان و دیگر مخلوقات در نظر گرفته شده است.

چامسکی درباره تکامل بشر و برتری او در کره خاکی نیز مباحث جالبی را در این کتاب مطرح می‌کند او درباره تکامل موجودات در بازه زمانی مشخص و یکسان صحبت می‌کند و این دیدگاه غربی را که گروهی انسان‌های برتری هستند و گروهی دیگر برتر نیستند را زیر سوال می برد.

رابرت می، استاد فلسفه و زبان شناسی دانشگاه کالیفرنیا درباره این اثر می‌گوید: این اثر چامسکی انعکاس دهنده نیروی عقل و استدلال فکری یکی از متفکرترین و بزرگترین فیلسوفان عصر ماست. او مطالعه این کتاب را به تمامی علاقمندان به فلسفه زندگی توصیه می کند.

هاوارد گاردنر استاد دانشگاه هاروارد نیز این اثر را خواندنی توصیف می‌کند و معتقد است چامسکی با نفوذترین و متفکرترین فرد در عرصه زبانشناسی و فلسفه است که استدلال‌های بی نظیرش در این کتاب هر مخاطبی را برای به پایان رساندن این اثر تشنه می‌کند.

نوآم چامسکی زبانشناس و نظریه‌پرداز آمریکایی استاد بازنشسته دپارتمان فلسفه و زبان شناسی مووسه تکنولوژی ماساچوست و پدر زبانشناسی مدرن است. او مقالات و کتاب‌های متعددی را در عرصه روانشناسی زبان منتشر کرده و نقدهای زیادی از او درباره سیاست‌های خارجی دولت آمریکا به رشته تحریر در آمده است.

کتاب‌های ساختارهای نحوی، زبان و اندیشه، زبان و مسائل دانش، جاه طلبی های امپراطوری، ایالات شکست خورده و دموکراسی بازدارنده از جمله آثار چامسکی است که در حوزه سیاسی و زبان شناسی منتشر و به زبان فارسی نیز برگردانده شده است.  

کتاب ما چگونه مخلوقاتی هستیم با همکاری نشر آمازون روز چهارشنبه ۱۵ دسامبر وارد کتابفروشی های سراسر آمریکا و اروپا می شود. این کتاب با جلد گالینگور و در ۲۰۰ صفحه به قلم نوآم چامسکی به رشته تحریر در آمده است.  


ویدیو مرتبط :
بحران های امروز جهان در گفتگو با نوام چامسکی