سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوج لطف سعودی ها به زنان عربستانی!


اوج لطف سعودی ها به زنان عربستانی!ایرنا/ وزارت دادگستری عربستان اعلام کرد که به زنان این کشور اجازه داده می شود از این پس یک نسخه از سند ازدواج خود را که پیش از این تنها در اختیار مردان بود ٬ در اختیار داشته باشند.

پایگاه خبری 'سی ان ان ' نوشت : بر اساس حکمی که از سوی 'ولید الصمعانی' وزیر دادگستری عربستان منتشر شد، عاقدان و مسئولان دفتر ثبت ازدواج وطلاق ٬ از این پس باید دو نسخه از سند ازدواج را ارائه دهند ٬ یکی به مرد ودیگری به زن تا وی نیز بتواند از حقوق خود و مفاد مندرج در عقدنامه آگاهی پیدا کند.
وزارت دادگستری عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم به دلیل نیاز احتمالی زنان به سند ازدواج در دادگاه‌های خانواده در صورت اختلاف با شوهر و با هدف حمایت از حقوق زنان اتخاذ شده است .
این اقدام ها در حالی صورت می گیرد که زنان در جامعه عربستان جایگاهی ندارند و به عربستان به همین دلیل پیوسته مورد انمتقاد مجانمع بین المللی قراتر گرفته است .
کارشناسان اعتقاد دارند اینگونه اقدام های نمایشی که تاثیر چندانی در حقوق زنان و یافتن جایگاهشان در جامعه عربستان ندارد ٬ مانوری سیاسی از سوی حکام کنونی این کشور است تا اینگونه القا کنند که به حقوق زنان بها می دهند و سعی در ارتقای جایگاه آن ها دارند .
در عربستان زنان از زمان تولد تا مرگ زیر سایه مردان زندگی می کنند. تربیت زنان در این کشور به گونه ای است که نه فقط خود را زیردست مردان می دانند بلکه این باور در ذهن و روح آنها کاشته می شود که زن عامل گناه و منشأ بدبختی است و قوانین این کشور در مورد حق مالکیت و ازدواج زنان به گونه ای است که آنها پس از مردان در درجه دوم اهمیت قرار دارند.
تا چندی پیش، زنان عربستان از شرکت در انتخابات و داشتن حق رأی محروم بودند. آنها حق داشتن تلفن همراه و حق رانندگی ندارند و بدون اجازه ولی و یا قیم خود، امکان رفتن به مسافرت، اشتغال و یا انجام هر گونه فعالیتی را نخواهند داشت.
هنوز زنان این کشور مجبورند که برای رفت و آمد از تاکسی استفاده کنند یا با خرید خودرو شخصی و استخدام راننده به رفت و آمد بپردازند که در این صورت باید مقدار زیادی از حقوق ماهیانه خود را صرف این کار کنند.
شرایط رد عربستان به گونه ای است که اگر زنی طلاق داده شود ٬ بدون حامی و سرپناه می شود و به همین دلیل بسیاری از زنان این کشور حاضرند زن سوم یا چهارم مردها بشوند اما در اجتماع تنها و بی سرپناه نمانند و گرفتار فقر نشوند.
در بسیاری از اماکن عمومی، تابلویی با این مضمون نصب شده است: ورود زنان بدون همراه داشتن مَحرم، ممنوع است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
لحظه شلیک سعودی ها به بلاگر عربستانی