آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



ميز اردور/ «پودينگ موز»؛ ظرف چند دقيقه کوتاه طعم خوشي تجربه کنيد


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.11 - 10:12

ميز اردور/ «پودينگ موز»؛ ظرف چند دقيقه کوتاه طعم خوشي تجربه کنيد

چگونه/ پودينگ يک دسر سريع و ساده است و از آنجا که پودينگ هاي فوري در دسترس هستند، مي توانيد ظرف چند دقيقه از اين خوراکي خوشمزه لذت ببريد. قبل از اينکه پودينگ هاي فوري محبوب شوند، دسرهاي پودينگ روي اجاق گاز يا داخل فر درست مي شدند. پودينگ موز يک نوع پودينگ پختني است که لايه هايي از مواد مختلف -از جمله پودينگ خانگي- دارد. پودينگ موز خانگي را مي توان از يک روز قبل درست کرد تا روز بعد براي سرو آماده شود.
چي لازم دارم:
شکر 1 پيمانه
آرد 1/2 پيمانه
نمک 1/2 قاشق چايخوري
تخم مرغ (زرده و سفيده جدا شوند) 4 عدد
شير 2 پيمانه
عصاره وانيل 1 قاشق چايخوري
کره 1 قاشق غذاخوري
ويفر وانيلي 1 بسته
موز رسيده 4 عدد
کرم تارتار 1/4 قاشق چايخوري
شکر 5 قاشق غذاخوري
عصاره وانيل 1/2 قاشق چايخوري
چه جوري درست ميشه:
شکر، آرد و نمک را در يک کاسه با هم مخلوط کنيد و اين مواد خشک را با يک قاشق، خوب هم بزنيد.
4 زرده تخم مرغ را در يک ماهيتابه بزرگ بريزيد و آن را بزنيد. يک چهارم از شير و يک چهارم از مواد خشک را به زرده تخم مرغ اضافه کنيد و هم بزنيد. ماهيتابه را روي حرارت متوسط قرار دهيد و در حالي که مواد را هم مي زنيد، به تناوب شير و مواد خشک را – هر بار به ميزان يک چهارم از کل اين مواد- اضافه کنيد.
اولين قاشق چايخوري عصاره وانيل را به مخلوط پودينگ اضافه کنيد و هم بزنيد. مخلوط را به جوش بياوريد، آن را به طور مداوم هم يزنيد و کره را اضافه کنيد. کار هم زدن را ادامه دهيد تا درجه غلظت پودينگ به ثبات برسد، سپس ماهيتابه را از روي حرارت برداريد.
کف قالب را با يک لايه ويفر وانيلي پر کنيد. موز را به قطعه هايي به ضخامت 1/5 سانتي برش دهيد و يک لايه موز روي ويفر ها بچينيد. نيمي از پودينگ خانگي تان را روي ويفرها و موزها بريزيد و سپس دوباره يک لايه ويفر و يک لايه موز قرار دهيد و بقيه پودينگ را روي آنها بريزيد.
سفيده هاي تخم مرغ را در يک کاسه ديگر بريزيد و با يک همزن برقي بزنيد تا جايي که وقتي همزن را از آن خارج مي کنيد، برآمدگي هاي نرمي به وجود بيايد. در حالي که که مرنگ را با سرعت زياد هم مي زنيد، کرم تارتار و شکر را – هر بار به ميزان يک قاشق غذاخوري – اضافه کنيد تا جايي به شکل سفتي دربيايد و وقتي همزن را از آن خارج مي کنيد برآمدگي هاي نوک تيز و براقي روي سطح آن به وجود بيايد.
1/2 قاشق چايخوري وانيل باقي مانده را روي مواد بريزيد و با کاردک آن را با مرنگ مخلوط کنيد. از کاردک براي گذاشتن و پخش کردن يک لايه ضخيم از مرنگ بر روي لايه هاي پودينگ استفاده کنيد و آن را در تمام گوشه هاي قالب پخش کنيد.
فر را از قبل با دماي 375 درجه فارنهايت گرم کنيد و پودينگ را به مدت 10 تا 15 دقيقه داخل فر قرار دهيد تا مرنگ طلايي رنگ شود. با استفاده از دستکش هاي بلند مخصوص فر پودينگ را خارج کنيد و آن را روي قفسه خنک کننده بگذاريد تا خنک شود و به دماي اتاق برسد. حداقل سه ساعت قبل از سرو، دسر را داخل يخچال قرار دهيد.
نکات و هشدارها
در اين دستور بيسکويت ليدي فينگر (شيريني لطيفه) را مي توان جايگزين ويفر وانيلي کرد.
هم زدن مداوم پودينگ در هنگام پخت، گرما را در حد متوسط نگه مي دارد و از سوختن پودينگ در داخل ماهيتابه جلوگيري مي کند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
موز با طعم تریاک