فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



همه مدارس می توانند به صورت هیات امنایی اداره شوند


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، نورعلی عباسپور اظهار كرد: شورای مدارس دولتی، نمونه دولتی، شاهد، ایثارگران و مدارس استعدادهای درخشان می توانند با ارائه درخواست به ادارات آموزش و پرورش مناطق، تقاضای اداره مدرسه به صورت هیات امنایی را اعلام كنند.
وی افزود: ادارات آموزش و پرورش با بررسی شرایط مدرسه و رعایت قوانین و آیین نامه ها نسبت به صدور مجوز یك ساله اداره مدرسه به صورت هیات امنایی اقدام كنند.
عباسپور خاطرنشان كرد: پس از اتمام مجوز یك ساله، ادارات آموزش و پرورش مناطق درنظرگرفتن كیفیت مسائل آموزشی، پرورشی، فضا و امكانات مدرسه نسبت به صدور مجوز دائم اقدام می كنند.
مدارس هیات امنایی در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده 11 قانون تشكیل شوراهای آموزش و پرورش (مصوب سال 1383) بود و در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.
در آیین نامه مدارس هیات امنایی آمده در صورتی كه عملكرد مدرسه هیات امنایی از نظر شورای آموزش و پرورش منطقه اثربخش باشد، اداره مدرسه به صورت غیردولتی با رعایت مقررات واگذاری مدارس و حفظ حقوق دولت بلامانع است.
در بخش دیگری از دستورالعمل اجرایی و توسعه مشاركت های مردمی به شیوه مدیریت هیأت امنایی در مدارس آمده است: مدارس هیات امنایی منابع مالی خود را از طریق اعتبارات دولت، هدایا و كمك های مردمی داوطلبانه در خارج از فصل (موعد) ثبت نام دانش آموزان در چارچوب مقررات ابلاغی آموزش و پرورش دریافت می كند.
اعضای هیات امنای مدرسه شامل، مدیر مدرسه، نماینده شورای معلمان، خیر یا نماینده تام الاختار وی، رییس انجمن اولیا و مربیان مدرسه، یك نفر از شخصیت های فرهنگی (ترجیحا از اساتید دانشگاه) با تایید شورای آموزش و پرورش منطقه و حداكثر دو نفر از افراد معتمد و صاحب نظر با تصویب سایر اعضای هیات امنا است.
بررسی و تصویب برنامه و بودجه سالانه مدرسه، فعالیت های آموزشی و پرورشی فوق برنامه و مكمل، بازدیدهای علمی و اردوهای تفریحی و تربیتی دانش آموزان، برگزاری دوره های آموزشی مناسب برای كاركنان، امور رفاهی و بهداشتی كاركنان و دانش آموزان مدرسه، ارایه خدمات راهنمایی و مشاوره به اولیا، و دانش آموزان و نظایر آن از وظایف هیات امنا است.
نظارت كلی بر اجرای برنامه های مصوب هیات امنا، و ارزیابی عملكرد سالانه مدرسه و عوامل آن و تصمیم گیری درباره بهبود كیفیت فعالیت های آموزشی و تربیتی از جمله وظایف تعیین شده برای این مدارس است.
فراهنگ ** 1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلیپ پروژه مهر مدرسه هیات امنایی امام حسن المجتبی ع