«رژه پنگوئن‌ها» از دوران اجباری‌ داستان‌هایش را می‌گوید


«رژه پنگوئن‌ها» از دوران اجباری‌ داستان‌هایش را می‌گویدباشگاه خبرنگاران/ نویسنده اثرهای «سگ خوری» و «رژه پنگوئن‌ها» از نقاط قوت آن و روند شکل گیری داستان‌‎های کوتاه واقعی خود گفت.
محمدرضا قلی پور نویسنده نمایشنامه «سگ خوری» و داستان های کوتاه «رژه پنگوئن‌ها»، در خصوص نمایشنامه خود بیان کرد: داستان یک زن و مردی است که از یک خطای کوچک به اتفاقات بزرگی می‌رسند و سرنوشتشان دچار تغییراتی می‌شود.
وی درباره انگیزه خود از نوشتن این نمایشنامه بیان کرد: فضای نمایش به گونه‌ای است که کاملا فضای اجتماعی امروزه را در بر می‌گیرد و از دغدغه‌های آن می‌گوید. از طرفی داستان همانند یک دو مینو پیش می رود که با افتادن یکی از آنها دیگری هم می‌افتد و افراد قصه هرچه می‌خواهند اوضاع را درست کنند اما خراب‌تر از دفعه قبلی می‌شود.
قلی پور در راستای نقطه قوت نمایشنامه خود تصریح کرد: بر طبق گفته دیگران با اطمینان می‌توانم بگویم که نمایشنامه از شخصیت پردازی خوبی برقرار است و شخصیت‌ها به طور کامل باورپذیر هستند از طرفی هرکدام از دیالوگ‌ها برای خود حرف‌های بسیاری دارند و فقط به چند جمله منتهی نمی‌شوند زیراکه متون حساب شده و دقیق به تحریر درآمده است.
نمایشنامه نویس رادیو با بیان اینکه این اثر به صورت نمایش رادیویی ضبط شده است؛ عنوان کرد: این اثر را به صورت اجرای رادیویی ضبط کرده‌ام و قرار است اجرای صحنه‌ای آن توسط ناصح کامکاری اجرا شود اما این امر مستلزم پیداکردن سالن مناسب برای این اثر است.از طرفی هم قرار است فیلم سینمایی همین نمایشنامه هم ساخته شود.
وی با اشاره به اینکه مخاطب عام هم به راحتی می‌تواند نمایشنامه را بخواند مطرح کرد: نمایشنامه «سگ خوری» به صورت خوانشی نوشته شده و اگر شخصی آشنایی با حوزه تئاتر و اصول آن ندارد می‌تواند بخواند و به راحتی فضا و داستان را در پس چشمانش تصویر سازی کند که خود یکی دیگر از نقاط قوت این اثر است.
نویسنده مجموعه داستان‌های کوتاه «رژه پنگوئن‌ها» درباره اثر خود اظهار داشت: تمام داستان‌های این کتاب از دل واقعیت نوشته شده و متناسب با روند اتفاقات در خدمت اجباری کنار هم قرار گرفته است که می‌توان به تجربیات خود در آن اشاره کرد.
قلی پور با بیان اینکه کتاب از دست مخاطب کنار گذاشته نمی‌شود، گفت: آقایانی که به خدمت سربازی رفته‌اند به نوعی با این اثر هم ذات پنداری ایجاد کرده‌اند. همچنین از طرفی خانم‌ها هم با خواندن آن به خوبی توانسته‌اند خود را د دل اتفاقات جای دهند که همین امر باعث می‌شود تا لحظه آخر تمام کتاب را یک جا بخوانند.
وی ادامه داد: تمام داستان را در دوران خدمت خود نوشته‌ام و موفق به چاپ آن شدم که واقعیات به خوبی در اثر گنجانده و فضای داستانی آن شکل گرفته است.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
رژه پنگوئن ها در ژاپن