ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ویسی: هنوز کار بزرگی انجام نداده‌ایم که مغرور شویم


به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله ویسی درباره قهرمانی تیم استقلال خوزستان در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر گفت: من سال اولی که به استقلال خوزستان آمدم قرارداد سه ساله بستم و هدف‌مان حفظ تیم در لیگ برتر بود. آقای بختیاری مدیرعامل باشگاه نیز همان ابتدا به من گفت می‌خواهیم در فوتبال خوزستان یک فرگوسن بسازیم و هدف‌شان اعتماد به مربی بود. در این فصل هم بازیکنان‌مان را ابتدای فصل از بین بازیکنان بومی استان خوزستان و از لیگ‌های دسته اول، دوم و لیگ استانی انتخاب کردیم. خوشبختانه توانستیم با این بچه‌ها کار بزرگی انجام بدهیم و از آنهایی که دعاگوی ما بودند، ممنون هستیم. امیدوارم این روند نیز ادامه داشته باشد. در باشگاه استقلال خوزستان، هیئت مدیره، مدیرعامل باشگاه و تمام مسئولان دنبال این هستند که روند تیمی ما ادامه داشته باشد و باید بگویم که انتظارمان از تیم این نبود.

وی افزود: خود ما انتظار نداشتیم که قهرمان نیم فصل شویم و فکر می‌کردیم بتوانیم جزو تیم‌های نیمه بالای جدول باشیم، اما بچه‌ها آنقدر خوب بودند که از هفته اول مشخص بود اتفاق‌های خوب رخ می‌دهد. پس از برگزاری بازی هفته اول مقابل سپاهان که بازنده هم بودیم، حسین فرکی به من گفت تیم خوبی داری و در این فصل موفق خواهی شد، مجید بصیرت هم گفت تیم‌تان این فصل آسیایی می‌شود که این نشان می‌دهد ما از هفته اول خوب بودیم. بچه‌ها همدل بودند و مشخص بود که با این شرایط به نتیجه خواهیم رسید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره وضعیت قراردادی بازیکنانش اظهار داشت: بازیکنان ما همه جوان هستند و چون سال اول حضورشان در لیگ بود، باید قرارداد سه ساله می‌بستند. قرارداد همه آنها سه ساله و سقف قراردادشان هم 80 میلیون تومان است. قرارداد بازیکنان خارجی ما فرق دارد، اما سنگین‌ترین قرارداد ما 100 میلیون تومان است. برای این بازیکنان هم چند تیم با خود من تماس گرفته‌اند و آنها را خواسته‌اند، اما اعلام می‌کنم که هیچ‌کدام از بازیکنان‌مان را به تیم دیگری نمی‌دهیم.

ویسی با بیان اینکه استقلال خوزستان در طول فصل به حقش رسیده و یک بازی هم نبوده که با ناحقی به پیروزی برسند، درباره احتمال مغرور شدن بازیکنانش، گفت: غرور بسیار بسیار خطرناک است و باید این مسئله را در تیم‌مان حفظ کنیم. با توجه به اینکه در تیم‌هایی مربیگری کرده‌ام و مغرور شدن بازیکنانم را دیده‌ام، این تجربه را دارم که از مغرور شدن بازیکنان استفاده کنم. ما در تیم‌مان روانشناس ورزشی و فوتبالی هم داریم که خیلی به تیم ما کمک می‌کند. امیدوارم تیم‌مان مغرور نشود، چون هنوز کار خاصی انجام ندادیم و نتوانستیم سهمیه آسیایی بگیریم یا کار بزرگ‌تری انجام دهیم. امیدوارم اتفاقات ناگوار برای تیم ما رخ ندهد.

سرمربی استقلال خوزستان که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به این سؤال که آیا از بازیکنان خارجی تیمش رضایت داشته یا نه، اظهار داشت: صد درصد راضی هستم. برای پیدا کردن این بازیکنان خیلی اذیت شدم و موسی کولیبالی را به زحمت پیدا کردم. هیچ شناختی از فوتبال مالی، از این کشور و بازیکنانش نداشتم، اما رفتم این بازیکن را دیدم و به ایران آوردم. برای دخسوس و ادواردو هم به برزیل رفتم و آنها را از لیگ یک و دو پیدا کردم. از این بازیکنان هم راضی هستم و شاید 50 درصد موفقیت ما دروازه‌بان است.

وی درباره اینکه در نیم فصل اول کدام تیم بهترین بازی را انجام داد و کدام بازیکن بهتر بود و بارزترین نکته لیگ چه بوده است، خاطرنشان کرد: اگر مغرورانه نباشد و غلو نکرده باشم، تیم ما بهترین بازی را انجام داد. این را تمام مردم و کارشناسان می‌گویند و به نظرم بچه‌های ما کار بزرگی انجام دادند. بین بازیکنان هم احسان پهلوان را دوست داشتم و او در تیم ذوب‌آهن خیلی خوب بازی می‌کند. زهیوی هم در تیم خودمان خوب بود. به نظرم بارزترین نکته لیگ هم این بود که تیم‌ها فاصله زیادی با یکدیگر نداشتند و بازی‌ها را نمی‌شد از قبل پیش‌بینی کرد. لیگ امسال نسبت به سال‌های قبل پویاتر بوده و هر تیمی می‌تواند نتایج غیرقابل پیش‌بینی رقم بزند. کیفیت بازی‌ها بالاست اما تعطیلات زیاد ما را اذیت می‌کند و این مسئله به لیگ آسیب می‌زند.

ویسی درباره اینکه در زمان بازی کردن فوتبال به حقش نرسید و آیا در مربیگری می‌تواند به حقش برسد یا نه، گفت: آن موقع که من فوتبال بازی می‌کردم، این طور نبود از هر تیمی بازیکن به تیم ملی دعوت شود و بیشتر بازیکنان از استقلال و پرسپولیس بودند. بازیکنان شهرستانی هم برای رسیدن به تیم ملی یا باید به این دو تیم می‌رفتند یا خیلی قوی ظاهر می‌شدند. با این حال من در سن 31 سالگی و با اینکه می‌توانستم چند سال دیگر در اوج فوتبال بازی کنم، به سمت مربیگری رفتم، دنبال تیم‌ها بودم و در کلاس‌های مربیگری شرکت کردم تا یاد بگیریم. اکنون هم برای خودم سقفی قائل نمی‌شوم و هنوز می‌خواهم یاد بگیریم. نمی‌گویم مدرک A آسیا و اروپا را دارم و دیگر نیازی به یادگیری نیست، به همین دلیل تمرینات کی‌روش، تیم‌های اروپایی که به آسیا می‌آیند و ... را می‌بینم تا از همه یاد بگیرم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
علامه امینی و کار بزرگی که انجام داد؟!!!