سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توضیحات کمالوندی درباره لغو ممنوعیت همکاری هسته ای روسیه با ایران


توضیحات کمالوندی درباره لغو ممنوعیت همکاری هسته ای روسیه با ایران

ایسنا/ سخنگوی سازمان انرژی اتمی اقدام روسیه در خصوص لغو ممنوعیت انتقال فن‌آوری‌ مربوط به مدرن‌سازی تاسیسات فردو و راکتور اراک و هم‌چنین ممنوعیت انتقال تجهیزات ویژه صادرات اورانیوم غنی شده از ایران به روسیه را در چارچوب فراهم کردن ترتیبات داخلی برای اجرای برجام دانست.

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) افزود: از آنجایی که ایران مورد تحریم هسته‌ای است در راستای اجرای برجام نیاز است تا برخی تحریم‌ها برداشته شود یا کشورهای طرف مقابل قوانین و دستورات داخلی خود که هرگونه تعامل و همکاری هسته‌ای با ایران را ممنوع کرده است را لغو کنند، از این رو دستور رئیس‌جمهور روسیه در این چارچوب در همین راستا تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام روسیه برای هموار کردن همکاری‌هایشان با ایران در زمینه اجرای برجام است.

کمالوندی گفت: ایران و روسیه در موارد مختلفی همکاری و مذاکره دارند که گفت‌وگو برسر چگونگی انتقال اورانیوم غنی‌شده به روسیه و دریافت اورانیوم طبیعی در ازای آن و هم‌چنین فراهم کردن ترتیبات لازم جهت تولید ایزوتوپ‌های پایدار در سایت غنی‌سازی فردو از جمله این موارد است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ایران مذاکرات خود در خصوص اجرای برجام به ویژه در مورد راکتور اراک و انتقال اورانیوم را متناسب با تدابیر سازمان انرژی اتمی، هم راستا با اقدامات آژانس در چارچوب نقشه راه و در جهت تاکیدات مقام معظم رهبری پیش می‌برد.

وی هم‌چنین درباره مذاکرات روز سه‌شنبه میان کارشناسان فنی ایران و آژانس که قرار است در وین برگزار شود، گفت:‌ در این مذاکرات همکاران ما از سازمان انژری اتمی حسین خلفی رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و امینی، مدیرکل امور پادمان‌های سازمان‌های انرژی اتمی شرکت دارند.

خبرگزاری اسپوتنیک روز دوشنبه هم‌زمان با سفر ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه به ایران برای شرکت در اجلاس اوپک گازی در تهران اعلام کرد: بر اساس سند منتشر شده در وب سایت اطلاع‌رسانی رسمی روسیه، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه حکمی برای لغو ممنوعیت ارسال تجهیزات ویژه مربوط به انتقال اورانیوم غنی شده از ایران را امضا کرده است.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
لغو ممنوعیت فروش موشک های S300 به ایران توسط روسیه