علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شروع كار گروه پژوهشی بهینه سازی تولید و فرآوری عناب، زرشك و زعفران در خراسان جنوبی


به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی، حسین راغ آرا، افزود: عناب، زرشك و زعفران به عنوان سه محصول استراتژیك استان پتانسیل قابل توجهی جهت توسعه بخش كشاورزی دارد.
وی ادامه داد: درخت عناب از جمله گیاهان دارویی مقاوم به شوری و خشكی است كه با توجه به روند نزولی بارندگی و محدودیت های منابع آب، تغییر الگوی كشت و استفاده از گیاهان كم توقع استراتژی مناسبی جهت گذر از خشكسالی­های پی در پی به نظر می­رسد و افزایش سطح زیر كشت این محصول، در برنامه توسعه گروه پژوهشی دیده شده­ است.
وی با اشاره به اینكه گیاه عناب در حیطه كشاورزی، صنعت و صادرات مغفول مانده است، اظهار كرد: 94درصد عناب ایران، در خراسان جنوبی تولید می­شود كه علی‌رغم كاربردهای گسترده آن در حوزه دارو و درمان جهت بهره برداری این محصول اقدام جدی صورت نگرفته است.
همچنین مشاور پژوهشی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در حوزه گیاهان دارویی با بیان اینكه میوه عناب به صورت تازه و خشك مصرف می­شود گفت: این میوه سرشار بودن از ویتامین «ث»، دارای خواص ضد سرطانی و دارویی مختلف و مهم است.
محسن پویان با اشاره به مصارف دارویی و خواركی میوه عناب افزود: این محصول در درمان آسم، تنگی نفس، سرطان، به عنوان تب بر، مسكن، اشتها آور، هضم غذا و درمان فشار خون كاربرد بسیاری دارد.
وی با بیان اینكه عناب درختچه‌ای است كه متوسط ارتفاع آن تا 10 متر می‌رسد، یادآور شد: تولید فرآورده­های دارویی و خوراكی این محصول در دستور كار گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان دیده شده ­است.
2047/3215/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کارخانه تولید و فرآوری آلوئه ورا در آمریکای جنوبی