سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



نخستین گام تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون همزمان با اجرای برجام


سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با ابراز خرسندی از اینکه نخستین گام تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون همزمان با اجرای برجام، برداشته شد، گفت: مسیر رشد و توسعه برای این سازمان هموار شده و منتظر ایجاد تغییر و تحولات عظیم در ارائه خدمات به هموطنان هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر پورفتح‌الله در نشست معاونین و مدیران کل سازمان انتقال خون ایران ضمن تبریک آغاز اجرای برجام و لغو تحریم‌ها، این روز را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: امیدوارم این رخداد مهم، کشورمان را در مسیر رشد اقتصادی قرار دهد.وی افزود: همزمانی اجرای برجام و تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون را باید به فال نیک گرفت؛ چرا که نگاه اقتصادی مبتنی بر هزینه‌ - فایده تنها راه حل موجود برای رفع بسیاری از مشکلات است.

پورفتح‌الله با اشاره به درآمد حاصل از محل تعرفه‌گذاری فرآورده‌های خونی و همچنین پلاسما، گفت: با این شرایط سازمان انتقال خون نه تنها می‌تواند روی پای خود بایستد بلکه با چنین درآمدی منشا تغییر و تحولی عظیمی در ارائه خدمات به هموطنان نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت متعهد شده که دیگر مجوزی برای گسترش مراکز خصوصی جمع‌آوری پلاسما صادر نکند، ادامه داد: ارزش پلاسما جمع‌آوری شده در کشور فعلا حدود 11 میلیون دلار برآورد می‌شود اما تا دو سال آینده با افزایش تولید پلاسما از محل خون‌های اهدا شده تا سقف 250 هزار لیتر در سال و تولید 200 هزار پلاسما از طریق پلاسما فرزیس، این عدد به 17 میلیون دلار می‌رسد.

پورفتح‌الله با اشاره به تولید 100 درصدی فاکتور "IVIG" و فاکتور 9 از پلاسمای ایرانی، گفت: در صورت تحقق تولید این میزان پلاسما در کشور می‌توانیم 40 درصد فاکتور 8 انعقادی و 60 درصد آلبومین مورد نیاز کشور را نیز از پلاسمای ایرانی تهیه کنیم.

سوییس مقصد جدید پلاسمای ایرانیبنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون تهران، وی کشور سوییس را به عنوان مقصد جدید پلاسمای ایرانی عنوان و اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با وزارت بهداشت سوییس، شرکت‌های دارویی این کشور نیز به زودی به چرخه تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی افزوده می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!