هزینه هنگفت سعودی‌ها برای راه‌اندازی مدارس مذهبی در پاکستان


یک سناتور ارشد آمریکا با بیان اینکه آمریکا باید به سکوت خود درقبال حمایت مالی عربستان از گروه‌های اسلام‌گرای رادیکال پایان دهد، گفت، نزدیک 24 هزار مدرسه مذهبی در پاکستان توسط عربستان سعودی تاسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، سناتور کریس مورفی اعلام کرد: پاکستان یکی از کشورهایی است که عربستان سعودی در آنجا برای تاسیس مدارس مذهبی برای پروراندن نفرت و تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی در شورای روابط خارجی کنگره آمریکا گفت: کشورهای فقیر به سختی می‌توانند در برابر جریان‌های رادیکالی که توسط پول‌های هنگفت ایجاد می‌شوند به راه خود ادامه دهند.

وی با اشاره به لزوم موضع‌گیری آمریکا در قبال اقدامات عربستان سعودی گفت: آمریکا باید حمایت خود را از مبارزات نظامی عربستان در یمن، تا زمانیکه دست کم این تضمین را بدهد که اقدامات این کشور، باعث به انحراف کشیده شدن جنگ علیه القاعده و داعش نمی‌شود و یا تا زمانیکه به صادرات وهابیت می‌پردازد، به تعلیق درآورد.

وی در ادامه از کنگره خواست که قراردادهای فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی را امضا نکنند. در واقع گروه تروریستی شرور که آمریکا آنها را به غلط به نام "گروه‌های سنی" می‌شناسند در واقع بیشتر تحت تاثیر وهابیت و آموزه‌های سلفی گرایی هستند.

این سناتور در ادامه از دموکرات‌ها و جمهوری خواهان خواست بر تشدید اختلافات در این باره پرهیز کرده و به موضوع اصلی بپردازند که آمریکایی‌ها چگونه می‌توانند به صداهای میانه روی اسلامی کمک کنند تا در برابر افراط گراها پیروز شوند.

براساس آمارهای ارائه شده از دهه 1960سعودی‌ها 100 میلیارد دلار برای تاسیس مدارس و مساجد در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ماموریت آنها گسترش وهابیت است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هزینه هنگفت مراسم سوگند اوباما