پرونده خودرو/ فروش «SUV‌»های کوچک تا سال 2020 دو برابر خواهد شد


پرونده خودرو/ فروش «SUV‌»های کوچک تا سال 2020 دو برابر خواهد شدفرصت امروز/ براساس پیش‌بینی منتشر شده از سوی موسسه «IHS Automotive» فروش خودروهای SUV کوچک در سال 2016 میلادی همزمان با ورود خودروسازانی نظیر ‌«‌اینفینیتی» ‌و ‌«‌ولوو» ‌به این سگمنت محبوب افزایش یافته و تا سال 2020 این میزان دو برابر خواهد شد.
پیش‌بینی موسسه ‌«‌IHS Automotive» ‌در حالی منتشر می‌شود که میزان فروش خودروهای سگمنت SUV‌های کوچک براساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه ‌«‌JATO Dynamics» ‌با کاهش 5درصدی در سال 2015 مواجه شده و انتظار می‌رود میزان فروش این خودروها در سال جاری میلادی افزایش یابد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودرو، کاهش 5‌درصدی فروش سگمنت SUV‌های کامپکت به دلیل اعمال تغییرات گسترده در مدل X1 شرکت خودروسازی BMW بوده است. مدل X1 همزمان با تغییر نسل این خودرو در سال گذشته میلادی با افت فروش 35‌درصدی مواجه شد.
به باور کارشناسان موسسه ‌«‌IHS» ‌خودروی جایگزین مدل X1 به‌زودی جایگاه سابق خود در بازار را بازخواهد یافت و پس از مدل محبوب ‌«‌Q3» ‌‌آئودی در رده دوم خودروهای پر فروش سگمنت SUV‌های کوچک قرار خواهد گرفت. گفتنی است خودروی جدید BMW در حالی به بازار عرضه می‌شود که نسل قبلی آن یعنی مدل ‌«‌X1» ‌در سال 2015 به لحاظ فروش به رده چهارم سقوط کرده بود.

تلاش‌های اخیر BMW جهت حضور قدرتمند‌تر در بازار خودروهای SUV کامپکت در حالی صورت می‌گیرد که خودروسازان آلمانی باید با رقبای قدرتمندی نظیر ‌«‌Range Rover» ‌در این سگمنت به رقابت بپردازند.
رقابت سه خودروساز آلمانی با رقبای قدرتمندشان در شرایطی صورت می‌پذیرد که کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو معتقدند برتری فعلی آلمانی‌ها در این سگمنت موقتی بوده و سایر شرکت‌های خودروسازی در جهان با توجه به محبوبیت کلاس SUV‌های کوچک در میان خریداران، حضور جدی‌تری در این بخش از بازار خواهند داشت. به‌عنوان مثال حضور ‌«‌اینفینیتی» ‌به‌عنوان برند لوکس شرکت نیسان با خودروی ‌«QX30‌» ‌در کلاسSUV‌های کوچک زنگ خطر را برای خودروسازان آلمانی که تا به امروز محصولات‌شان جزو پرفروش‌های بازار بوده‌اند به صدا درآورده‌ است.

براساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها، علاوه بر نیسان خودروسازان دیگری نیز تلاش‌های خود را برای ورود به سگمنتSUV‌های کامپکت آغاز کرده‌اند. شرکت خودروسازی ولوو سوئد آخرین شرکتی است که اعلام کرده قصد دارد تا با مدل ‌«‌XC40» خود وارد این بخش از بازار شده و سهمی از آن را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که مدل ‌«‌XC40» ‌نخستین SUV کوچک این شرکت است که تولید آن به‌زودی در سایت تولیدی ‌«‌گنک» ‌در بلژیک آغاز خواهد شد. ورود ولوو به میدان رقابت سگمنت SUV‌های کوچک در حالی صورت می‌گیرد که به عقیده کارشناسان خودروی ‌«‌XC40» ‌‌این شرکت از محبوبیت بالایی در بازار برخوردار خواهد شد و رقبای آلمانی خود را کنار خواهد زد.

منبع:


ویدیو مرتبط :
تلویزیون 3 بعدی در سال 2020 -3D TV in 2020