سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گروه 4 جانبه صلح افغانستان طالبان را برای مذاکرات مستقیم با دولت کابل دعوت کرد


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: چهارمین نشست گروه هماهنگی چهارجانبه افغانستان، پاکستان، ایالات متحده و چین پیرامون روند صلح افغانستان، در روز سه شنبه 4 حوت (اسفند) 1394 خورشیدی برابر با 23 فوریه 2016 میلادی در کابل برگزار شد.

«حکمت خلیل کرزی» معاون سیاسی وزارت امورخارجه افغانستان، «اعزاز احمد چوهدری» معاون وزارت امور خارجه پاکستان، «یاوجینگ» سفیر چین در افغانستان و «دیوید لیندوال» به نمایندگی از سفارت آمریکا در افغانستان رهبری نشست مذکور را به عهده داشتند.

اعضای هماهنگی چهارجانبه در این نشست از گفته‌های محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان در مورد تعهد این کشور برای صلح با گروههای طالابن و حزب اسلامی حکمتیار و دعوت از آنها برای پیوستن به مذاکرات صلح استقبال کردند.

با در نظر گرفتن دست‌آوردهای گذشته و اعلامیه مشترک مطبوعاتی نشست پیشین در 17 دلو «بهمن» سال جاری مصادف با 6 فوریه 2016 میلادی، گروه هماهنگی چهارجانبه پیشرفتهای انجام شده را در مطابقت با نقشه راه برای روند صلح به رهبری افغانستان را بررسی کرد.

همچنین بر اساس تمایل کشورهای عضو گروه هماهنگی چهارجانبه به تأمین صلح پایدار در افغانستان و پشتیبانی از این روند، این گروه در مورد گفتگوهای مستقیم آینده میان دولت افغانستان و نماینده‌های با صلاحیت طالبان و گروه‌های دیگر توافق نموده و حمایت خود را از آن ابراز داشتند.

کشورهای عضو گروه هماهنگی چهارجانبه، همه گروه‌های طالبان و دیگر گروههای مخالف دعوت کردند تا از طریق نماینده‌های خود در اولین دور از گفتگوهای مستقیم صلح با دولت افغانستان در هفته اول ماه مارس 2016 میلادی (11 الی 18 اسفند 1394) شرکت کنند. پاکستان نیز میزبانی این نشست را به عهده گرفت.

گروه هماهنگی چهارجانبه از تصمیم افغانستان و پاکستان مبنی بر تشکیل گروه کاری مشترک دوجانبه برای هماهنگی با علمای افغانستان و پاکستان در جهت کسب حمایت آنها از روند صلح به رهبری افغانستان استقبال نمودند.

گروه هماهنگی چهارجانبه توافق کرده است که تلاش‎هایشان را به مثابه بخشی از تعهدات مشترک شان برای پیشرفت روند صلح افغانستان ادامه دهند.

نشست بعدی گروه هماهنگی چهارجانبه افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا بلافاصله پس از نخستین دور گفت‌وگوهای مستقیم صلح، در اسلام آباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
اولین دور از مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان