سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مصر سال 2016 را با خودکشی 3 شهروند آغاز کرد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر، یک کارمند مصری در منطقه قسم الجیزه خود را از بالای پل الجامعه به زمین پرتاب کرده و خودکشی کرد.

بر اساس این گزارش، این فرد ساکن منطقه کفر طهرموس بوده و از بیماری روحی و روانی رنج می برده است.

همچنین سرهنگ هشام شرباص مامور مرکز الشرابیه ابلاغیه ای دریافت کرد که نشان می داد صبحی عبداللطیف الزعبلاوی معروف به احمد المجنون 65 ساله در خیابانی واقع در زیر پل باغوث در منطقه الشرابیه خود را به دار آویخته است.

در همین راستا یک گروه از نیروهای وابسته به اداره کل پلیس راه موفق شد یک شهروند به نام شریف . ع (50 ساله) را که خود را از بالای پل قصر النیل پرتاب کرده و قصد غرق شدن داشت، نجات دهد.

کشته شدن 5 عضو یک خانواده در سینا

اصابت یک خمپاره به منزلی در شهر رفح واقع در استان شمال سینا (شمال شرقی مصر) باعث کشته شدن 5 عضو یک خانواده و زخمی شدن یک نفر دیگر شد.

بر اساس این گزارش، دستگاه های امنیتی در شمال سینا ابلاغیه ای درباره اصابت یک خمپاره به منزلی در حی السلام واقع در شهر رفح که منجر به کشته شدن 5 نفر شده است، دریافت کردند.

بر اساس این گزارش جسد کشته ها و یک زخمی را به بیمارستان مرکزی رفح انتقال دادند و دستگاه های مربوطه نیز اجرای تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

آمارهای مصری نشان می دهد که حملات تروریستی در سینا در سال 2015 نزدیک به 63 مورد علیه نیروهای ارتش و پلیس، قضات و نیروهای صلح بان در مرکز سینا بوده است و گذشته از آن یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباص 320 روسی اواخر اکتبر گذشته در سینا هدف قرار گرفته و سقوط کرد و طی آن 224 نفر جان باختند.

تعدادی از گروه های تروریستی از جمله انصار بیت المقدس که پس از بیعت با داعش به «ولایت سینا» تغییر نام داده است، در سینا فعالیت دارد.

از سپتامبر 2013 تا کنون نیروهای مشترک ارتش و پلیس مصر حملات گسترده نظامی در تعدادی از استان های به خصوص در شمال سینا را به منظور تعقیب عناصر تروریستی و تکفیری آغاز کرده اند.

بازداشت عضو جنبش 6 آوریل به اتهام دعوت به تظاهرات در سالروز انقلاب 25 ژانویه

نیروهای امنیتی مصر یکی از اعضای جنبش 6 آوریل را در میدان الدقی به اتهام دعوت به برگزاری تظاهرات در سالروز انقلاب 25 ژانویه بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، دادستانی الدقی دستور بازداشت تعدادی از اعضای جنبش 6 آوریل به اتهام برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در میدان الدقی و در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر دعوت از مردم برای برگزاری تظاهرات در سالروز انقلاب 25 ژانویه صادر کرد.

در همین رابطه نیروهای امنیتی مصر طی چند روز گذشته 4 نفر به نام های محمد نبیل عبدالسلام، شریف علی محمد علی، ایمن اسامه محمد عبدالمجید و محمود هشام حسین را بازداشت کردند که دادستانی برای آنها حکم حبس 15 روزه را صادر کرده است.

از سوی دیگر دفتر سیاسی جبهه سلفی در بیانیه ای مشارکت گسترده خود در تظاهرات پنجمین سالروز انقلاب 25 ژانویه در تمامی میادین مصر را اعلام کرد.

مصطفی البدری عضو دفتر سیاسی جبهه سلفی در این بیانیه گفت که این جبهه بر پایبندی خود بر مشروعیت محمد مرسی و هویت اسلامی انقلاب تاکید می کند.

پیش از این گروه ها و جنبش های انقلابی در بیانیه ای در اعتراض به اوضاع نابسامان کشور و تجاوزات مکرر علیه حقوق جوانان، مردم مصر را به برگزاری تظاهرات در سالروز انقلاب 25 ژانویه دعوت کرده بودند.

این در حالی است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هفته گذشته به منتقدانش درباره برگزاری تظاهرات در سالروز پیروزی انقلاب 25 ژانویه 2011 میلادی هشدار داد.

وی طی سخنانی خطاب به مردم مصر گفت من به اراده و انتخاب شما آمدم و به هیچ وجه حکومت را به زور از شما نگرفتم.گروههای مخالف از جمله اخوان المسلمین و خانواده های زندانیان و فعالان مصری خواستار برگزاری تظاهرات در روز 25 ژانویه سالروز سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور شده اند.

دولت مصر در نوامبر سال 2013 میلادی برای جلوگیری از تکرار اعتراضاتی که به سرنگونی مبارک و برکناری محمد مرسی شد، قانون برگزاری تظاهرات در این کشور را به تصویب رساند. بر اساس این قانون هرگونه تظاهرات بدون اخذ مجوز از سوی وزارت کشور ممنوع است.

بعد از تصویب این قانون مقامات مصری صدها تظاهرات کننده را دستگیر کردند. از زمان عزل مرسی از قدرت، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم 1400 تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تا کنون صدها تن از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آغاز مهربانی ، آغاز سال تحصیلی مبارک باد