ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سجادی: دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی باید در ایران برگزار شود نه کشوری دیگر/ خادم مانند فرزند خودم است


به گزارش خبرگزاری تسنیم، نصرالله سجادی که میهمان برنامه ورزش و مردم بود در خصوص مراسم تقدیر از قهرمانان سال 93 اظهار داشت: تا آخرین لحظه انتظار داشتیم این مراسم برگزار شود. به آن صورت نیز اعلام نکرده بودیم مراسم برگزار می‌شود و منتظر پاسخ بودیم. خوشبختانه جناب رئیس جمهور کشورمان وقت گذاشتند تا روز سه‌شنبه صبح این مراسم برگزار شود. ان‌شا‌ءالله در این مراسم از مدال‌آوران سال 93 و جانبازان و معلولان تجلیل به عمل آمده و آنها جوایز خود را از رئیس جمهور دریافت خواهند کرد.

وی افزود: چندی پیش محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به ریاست جمهوری تحلیلی از بازی‌های المپیک پیش رو و اردوهای تیم‌های ملی مختلف ورزشی ارائه کرد و رونوشتی قوی و محکم به سازمان برنامه‌ریزی کشور داد، مبنی بر اینکه به دلیل حضور ورزشکاران در المپیک سال آینده به صورت ویژه به وزارت ورزش کمک شود و منابع لازم را بدهند تا کمبودی احساس نشود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه ظاهراً در مراسم تقدیر از مدال‌آوران به آنها سکه داده می‌شود، گفت: همیشه رسم است که به آنها حواله می‌دهند. آوردن آن همه سکه به دلایل امنیتی خوب نیست، چرا که نزدیک به هشت هزار و 752 سکه داده شود و درست نیست آن را به مراسم بیاورند. قطعاً در فرصت تعیین شده مدال‌آوران می‌توانند با مراجعه به صندوق قهرمانان و پیشکسوتان پاداش خود را بگیرند و با انگیزه بیشتر به تمرینات خود ادامه دهند.

سجادی در مورد اینکه آیا فدراسیون‌هایی که شانس بیشتری برای کسب مدال المپیک دارند بودجه‌شان افزایش یافته است، عنوان کرد: در ابتدای سال 94 پیش‌بینی کرده بودیم که فدراسیون‌های المپیکی را ویژه نگاه کنیم و بودجه کامل در اختیار آنها بگذاریم.

«فدراسیون کشتی یکی از فدراسیون‌هایی است که فعالیت گسترده‌ای دارد»، وی با بیان این جمله با اشاره به اعزام تیم‌های ملی رشته‌های مختلف به مسابقات خارج از کشور گفت: در سال 1394 تعداد 1233 نفر در قالب 36 گروه به کشورهای مختلف برای مسابقات کشتی اعزام شدند. در تکواندو 683 نفر به 31 کشور، در وزنه برداری 156 نفر به شش کشور، در تیروکمان 375 نفر به 13 کشور، در دوومیدانی 183 نفر به 16 کشور، در دوچرخه‌سواری 314 نفر به 13 کشور، در بوکس 249 نفر به 16 کشور و در قایقرانی 482 نفر به 27 کشور اعزام شدند. بخش عمده‌ای از این اعزام‌ها مربوط به تیم‌های ملی بود و بخشی دیگر به تیم‌های منتخب و استانی.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص نامه رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی به رئیس جمهور گفت: همان‌طور که گفتم فدراسیون کشتی جزو فدراسیون‌هایی است که فعالیت‌های زیادی دارد. خادم جزو قهرمانان عزیز و مثل فرزند خودم است. ما با هم مسافرت‌های زیادی داشتیم و زمانی که مدیرکل تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش بودم و خادم سوم راهنمایی بود مدال قهرمانی را گردن او انداختم. خادم از روی احساس و دلسوزی این نامه را نوشته، اما بهتر بود که از مسیر خودش می‌رفت. هزینه‌های کشتی بالاست و خود خادم تلاش می‌کند که اسپانسر جذب کند.

سجادی ادامه داد: در فضای جمهوری اسلامی اسپانسرها به فدراسیون‌های ورزشی کمک می‌کنند. در این مسئله توانایی مدیر و دیده شدن آن رشته مهم است. وقتی رشته دیده شود اسپانسرها رغبت می‌کنند که به سمت آن رشته بیایند. ما به اندازه آنچه که در تفاهم‌نامه آورده بودیم به تعهدات‌مان نسبت به فدراسیون کشتی عمل کردیم و تنها یک مورد مانده که تا پایان هفته شش الی هفت درصد آن داده می‌شود. در دو سال اخیر فدراسیون کشتی 12 میلیارد و 820میلیون تومان پول گرفته است. این نشان می‌دهد که هزینه‌های آنها بالا بوده و شاید دو سه برابر آن را می‌توانستند از اسپانسر بگیرند. اگر بودجه ما کم است نباید خودمان را بدهکار کنیم.

در این لحظه مجری برنامه اعلام کرد که بسیاری از اقلام هاکی از بازار آزاد خریداری شده است که سجادی پاسخ داد: نباید این کار را می‌کردید! شفیع نیز اعلام کرد که اگر خریداری نمی‌کردیم نمی‌توانستیم در مسابقات شرکت کنیم.

به گزارش تسنیم، بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی است و در این بخش از گفت‌وگو با نصرالله سجادی به عنوان رئیس این فدراسیون به اظهارنظر پرداخت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: ما تقریباً به همه فدراسیون‌هایی که شانس کسب مدال را دارند سر می‌زنیم. وزارت ورزش تصویب کرده هر کسی که سهمیه المپیک کسب کرده ماهی دو میلیون پول بگیرد و ماهانه 104 میلیون تومان پول می‌دهیم که این از بودجه وزارت ورزش نیست. ما این کار را کردیم که برای سال آینده ورزشکاران با آسودگی خاطر در مسابقات شرکت کنند با وجود محدودیت‌های مالی خودمان محدودیتی را به خرج نمی‌دهیم.

سجادی در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور در جریان نیازهای ورزشکاران قرار دارد یا خیر، تصریح کرد: بودجه وزارت ورزش رشد 42 درصدی داشته و این به دلیل اهمیت ورزش در جامعه است. مراسم تقدیر پیش رو سومین دیدار روحانی با ورزشکاران محسوب می‌شود، ضمن اینکه ایشان در ماه رمضان گذشته ورزشکاران را به ضیافت افطاری دعوت کردند که این کار را در مورد همه اقشار نمی‌کنند.

وی با اشاره به دیدار اهالی ورزش با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: جامعه ورزش خدمت رهبری رسیدند و از فرمایشات ایشان استفاده کردند. به‌طور کل مسئولان نظام همه به ورزش علاقه‌مند هستند، حالا محدودیت‌هایی هم هست که امیدواریم که این حمایت‌ها در نهایت بیشتر شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع که پیشتر اعلام کرده است نمی‌تواند برای فدراسیون‌ها پول چاپ کند، گفت: من چنین حرفی نگفته‌ام اما به‌طور کل بودجه بسیاری از فدراسیون‌ها افزایش یافته است. به هر حال همه مسئولان وزارت ورزش و شخص وزیر آقای گودرزی درجریان تخصیص‌های فدراسیون‌ها هستند. در این مورد من و آقای مناف هاشمی جلساتی را برگزار می‌کنیم. من نظر کارشناسی می‌دهم که چقدر پول و چه زمانی به فدراسیون‌ها تزریق شود و باید بگویم این اولین بار است که فدراسیون‌ها برای تقاضای پول به وزارت ورزش نمی‌آیند و ما خودمان واریزی داریم. البته باید هم همین‌طور باشد و ما براساس تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون‌ها امضا کردیم مبالغ را به حساب‌شان واریز می‌کنیم.

سجادی در واکنش به اتفاقات اخیر در ورزش کشور گفت: در جامع ما توقع این است که مربیان احترام یکدیگر را داشته باشند و برخی مسائل را رعایت کنند.

وی در مورد پرتاب نارنجک در دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی خاطر نشان کرد: حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال را باید به فال نیک گرفت. استقبال به هر دلیلی خوب است و نشان از علاقه‌مندی هواداران دارد، اما این اتفاقات مطلوب نیست. در دو سال گذشته در لیگ چنین چیزهایی نداشتیم و دوستان در حال بررسی هستند که علت این اتفاقات چه بوده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تکرار پرتاب نارنجک‌ها در این دیدار زیاد بود و خوب نیست که تماشاگران در برخی‌ از بازی‌ها محروم شوند. تماشاگران بهترین افرادی هستند که می‌توانند نظم را رعایت کنند. از طرفی مأموران نیز زحمت خود را می‌کشند، اما وقتی جمعیت 70، 80 هزار نفری به ورزشگاه می‌آید 20 هزار نفر نمی‌توانند مواظب آنها باشند. ممکن است کم و بیش این اتفاقات بیفتد، اما در مجموع این کار خوب نیست.

سجادی خاطرنشان کرد: در اظهارات مهدی تاج متوجه شدم که رئیس امنیت یوفا اعلام کرده که این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. نباید تشویق کرد که بگوییم اتفاق افتادن چنین چیزهایی طبیعی است، چون کار خوبی نیست و حتی امکان دارد که آسیب برساند. میدان مسابقه جای این کارها نیست. این مساله در والیبال هم خوب نیست که مثلا دو بازی آخر بدون تماشاگر برگزار شود.

وی در خصوص اینکه این اتفاقات به ضرر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود، تصریح کرد: مطمئنم که در آسیا چنین اتفاقاتی تکرار نمی‌شود، چرا که هواداران تراکتورسازی و اصفهانی‌ها کمک می‌کنند که این اتفاقات رخ ندهد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه عربستانی‌ها اعلام کردند که با تیم‌های ایرانی در کشور ثالث باز می‌کنند، عنوان کرد: آن چیزی که از سوی وزارت ورزش اعلام شده این است که مسابقات باید در ایران برگزار شود. فدراسیون فوتبال ایران نیز این موضوع را کتباً اعلام کرده است. شعار فیفا و IOC این است که سیاست نباید در ورزش دخالت داده شود، در صورتی که این اتفاق در حال رخ دادن است. ما پنجم و دهم فروردین ماه در مرحله مقدماتی جام جهانی بازی داریم و این درحالی است که عراق در ورزشگاه دستگردی میزبان حریفانش است. وقتی فیفا قبول می‌کند در ایران یک کشور دیگر می تواند میزبان رقیبانش باشد به این معناست که یک سازمان بین المللی تأیید کرده که ایران کشور امنی است و اگر ناامنی بود کشور دیگری را انتخاب می‌کردند. ما امنیت کامل برای مسابقات را داریم و اظهارات عربستانی‌ها برای ما قابل قبول نیست.

سجادی در مورد بودجه اختصاصی برای تقدیر از مدال‌آوران و قهرمانان ملی اظهار داشت: ما تاکنون 43 میلیارد تومان برای تقدیرهای سال‌های گذشته که ربطی هم به دولت فعلی نداشت، هزینه کرده‌ایم. همچنین جوایز و پاداش‌های مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اینچئون را هم مثل هم دادیم و اعلام هم کرده‌ایم که جوایز و پاداش‌های المپیک و پارالمپیک هم همین‌طور خواهد بود، یعنی به یک میزان خواهد بود. روز سه‌شنبه مراسم تجلیل از مدال‌آوران سال 93 انجام خواهد شد و در سال 95 نیز قبل از اعزام به المپیک تقدیر سال 94 را انجام می‌دهیم، البته به شرط اینکه منابع لازم تأمین شود.

وی در مورد وضعیت تیم‌های ملی والیبال، هندبال و بسکتبال عنوان کرد: ما علاقه‌مند هستیم که هندبال و بسکتبال در کنار والیبال به المپیک صعود کنند، اما نظر کارشناسی این است که هندبال و بسکتبال کارشان نسبت به والیبال سخت‌تر است. در این میان کار هندبال نسبت به بسکتبال سخت است. والیبال شانس بیشتری نسبت به این دو رشته دارد و اگر در آسیا اول شوند به المپیک صعود می‌کنند امیدوارم این اتفاق بیفتد و برای نخستین بار به المپیک شرکت کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص گلایه‌های کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از وضعیت چمن کمپ تیم‌های ملی گفت: وزیر ورزش دستور داد مسئله زمین را حل کنیم. فردای آن روز به محل آکادمی رفتم و متوجه شدم که زمین چمن کمپ تیم‌های ملی مثل زمین شماره یک آزادی نیست. به همین دلیل مهندس فضای سبز آزادی و آکادمی را صدا زدم تا توضیحات آنها را بشنوم.

وی افزود: دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز حضور داشت و به ما اعلام کردند در قسمت‌هایی که چمن وجود ندارد بذر بکاریم و حتماً چمن سبز خواهد شد. آنها اعلام کردند در زمستان چمن سبز نمی‌شود. از مهندس فضای سبز پرسیدم که هفته‌ای چند روز می‌توان در این چمن تمرین کرد که گفتند حداقل چهار جلسه. زمین چمن دستگردی را نیز بررسی کردیم اما به ما گفتند که تیم نجف عراق در این زمین میزبان رقیبانش در پیکارهای آسیایی است. با این وجود قرار شد تیم ملی دو سه روز در زمین دستگردی تمرین کند. علی کفاشیان روز گذشته نامه‌ای به ما ارسال و تشکر کرد.

سجادی در خصوص اینکه پیگیری وضعیت چمن توسط شما صورت می‌گیرد یا علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کفاشیان مشغول انتخابات است و فرقی نمی‌کند زمانی که به زمین چمن کمپ تیم‌های ملی سر زدم کفاشیان ظاهراً در خارج از کشور بود، اما او در نامه‌ای از ما تشکر و اعلام کرد از آزادی استفاده می‌کنیم.

وی درباره برنامه‌های وزارت ورزش درسال 95 گفت: محور اولویت‌ها برای فدراسیون‌هایی است که می‌توانند سهمیه کسب کنند به صورت ویژه به این فدراسیون‌ها پرداخته می‌شود به شخصه 44 بازدید از تیم‌های مختلف داشته‌ام. از طرفی بحث استعدادیابی از دیگر برنامه‌های ما درسال 95 خواهد بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جنگنده ای با نام F-14 با پرچم کشوری شجاع پرور به نام ایران ایرانی ( جنگنده - نیروی هوایی ایران - خلبانان )