سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایان 12 سال حکومت کرشنرها در آرژانتین/رهبر اپوزیسیون رئیس جمهور آرژانتین شد


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از  «ته‌لام»، با پایان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین «مائوریسیو ماکری» از سوی حزب راستگرای «تغییر می‌دهیم» با کسب 51.46 درصد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین شد.

«دنیل سیولی» از سوی حزب «جبهه برای پیروزی» 48.54 درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص داده است.

سیولی با رسمیت شناختن نتایج انتخابات برای ماکری به عنوان رئیس جمهور آینده آرژانتین آرزوی موفقیت کرده است. 

«مائوریسیو ماکری» کاندیدای پیروز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین دقایقی پیش در جمع هواداران خود سخنرانی کرد و اظهار داشت که با انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری جدید آرژانتین تغییراتی به وجود خواهد آمد، ما آرژانتین را به سوی آینده‌ای روشن پیش می‌بریم و فرصت‌های مناسب برای پیشرفت کشور را ایجاد خواهیم کرد.

پیروز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین با ارسال پیامی به روسای اصلی متحدان خود که متشکل از احزاب «پشینهاد جمهوری خواه» (پرو)، «رادیکال اتحادیه مدنی» (یو‌سی‌آر) و «حزب ائتلاف مدنی» این کشور اعلام کرد که به دنبال برقراری ارتباطی خوب با همه کشورهای جهان است.

وی همچنین اذعان داشت که درصدد همکاری با همه کشورها هستیم و به خوبی می‌دانیم که مردم آرژانتین این توانایی را دارند؛ وی افزود: امیدواریم که در این مسیر دستور کار مناسبی را در پیش بگیریم.

طبق گزارش‌های دریافتی «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور فعلی آرژانتین پیروزی «ماکری» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تبریک گفت و با «جولیانا آوادا» همسر «ماکری» نیز صحبت کرد.

علاوه بر این «فرناندز» فرمان تشکیل جلسه‌ای رسمی با رئیس جمهور منتخب آرژانتین در مقر اقامت رسمی موسوم به «اولیوس» را صادر کرد.

30 میلیون نفر از مردم آرژانتین دیروز برای تعیین جانشین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند.

مردم آرژانتین در 25 اکتبر (3 آبان) برای تعیین جانشین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند؛ براساس نتایج به دست آمده از این انتخابات که لقب حفاظت‌شده‌ترین انتخابات تاریخ آرژانتین را نیز یدک می‌کشد، هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب حداقل آراء مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نشد و این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور اول این انتخابات «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» با کسب 37 درصد آراء در رده اول و «مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون با کسب 35 درصد آراء در رده دوم ایستاد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سخنان جنجالی رئیس جمهور آرژانتین