ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



اسدی: در ماجرای نمایندگان ایران، ساکتِ فعال هستیم/ در انتخابات فدراسیون دعاگو خواهم بود!


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا اسدی در حاشیه نشست مسئولان فدراسیون فوتبال و آکادمی فوتبال در خصوص حاشیه‌های اخیر اساسنامه اصلاحی فدراسیون فوتبال گفت: اینگه می‌گویید دعوا بالا گرفته و فشار زیاد است یعنی چه؟! اگر کسی نظر اصلاحی دارد، بزن بزن و دعوا نیست. فوتبال برای رشد نیاز به گفتن نظرات مختلف دارد و باید در فضای باز گفته شود. مجمع هم جایی است که این نظرات گفته می‌شود و در نهایت به جمع‌بندی رسیده و اگر بیشترین آرا به تصویب اساسنامه داده شود، این اساسنامه تأیید می‌شود و اگر رأی داده نشود، تصویب نمی‌شود.

وی درباره اینکه چرا فدراسیون فوتبال در اتفاقات اخیر و حاشیه‌سازی‌های عربستانی‌ها سکوت کرده است گفت: سکوت ما عقلانیت است. اگر بخواهیم واکنش تندی نشان دهیم آیا عقلانی است؟ خیر؛ این کار عقلانی نیست. کشورهای دیگر بر اساس افکار و عقایدی که دارند و در راستای منافع خودشان نظراتی می‌دهند اما ما نمی‌توانیم طبق نظرات آنها چیزی بگوییم چون در این صورت باید وارد مسائل سیاسی، ایدئولوژیک و خیلی بحث‌های دیگر شویم که این به حوزه ما ارتباطی ندارد.

اسدی افزود: فوتبال در ذات خود یک پیغام دارد و‌آن هم دوستی ملت‌ها، شادی مردم در تمام سرزمین‌ها و صلح است. اگر برخی بخواهند این پیام را رعایت نکنند این مسئله به خودشان باز می‌گردد. ما به اصولمان پایبندیم و تا زمانی که این واکنش‌ها از سوی عربستانی‌ها رسمی نشود واکنشی نشان نخواهیم داد. دلیلی ندارد که واکنشی داشته باشیم. مگر اینکه مرجع خاصی مانند ‌AFC و فیفا چیزی را اعلام کنند و آن موقع اعلام موضع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ناگفته نماند ما ساکتِ فعال هستیم و مطمئنا برنامه‌های خودمان را انجام داده و اگر اتفاقی بیفتد این برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم اما نیازی ندارد که بخواهیم فعالیت‌هایمان را اعلام کنیم. نباید روی صحبت‌های رئیس فدراسیون فلان کشور حساس شویم و این حساسیت درست نیست. ما به دنبال اصول خودمان هستیم.

اسدی در پاسخ به این سوال که محمد خاکپور قراردادش با فدراسیون فوتبال امضا نشد و آیا این اتفاق درست است سرمربی تیم امید بدون قرارداد راهی مسابقات شود، گفت: این اتفاق برای چند وقت پیش است؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال پس از شنیدن این جمله که این مشکل از یک سال قبل وجود داشته اعلام کرد که این سوال را باید در یک سال اخیر می‌پرسیدید.

وی درباره بیانیه باشگاه ملوان مبنی بر اینکه از لیگ کنار خواهند کشید، گفت: من که چنین چیزی را به این شکل نشنیده‌ام. مطمئنا بیانیه باشگاه ملوان به دلیل مشکلات عدیده‌ای بوده که آنها داشته‌اند که این مسئله به حوزه لیگ مربوط می‌شود. فدراسیون فوتبال نیز تا جایی که به مسائل داخلی باشگاه ها دخالت نکند و تا جایی که نیاز باشد به حل مشکلات کمک خواهد کرد چرا که یکسری مشکلات به تنهایی حل نمی‌شود. مطمئنا اگر هم از سوی ملوانی‌ها چیزی هم عنوان شده باشد حل خواهد شد.

اسدی ادامه داد: ملوان باشگاهی ارزشمند و با قدمت طولانی است که قسمت اعظمی از کشور را پوشش می‌دهد. ملوان خاستگاه بسیاری از مردم و اهالی شمال کشور است و باید کمک شود تا مشکلات این تیم حل شود.

وی درباره اینکه علی کفاشیان قصد حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را دارد و خودش آیا در این خصوص تصمیم گرفته یا خیر گفت: من به کفاشیان تبریک می‌گویم و از او حمایت می‌کنیم. خودم هم دعاگو خواهم بود.

اسدی همچنین در جلسه با مسئولان تیم‌های پایه تصریح کرد: زمان ما با دمپایی فوتبال بازی می‌کردیم چه بسا اگر لازم بود در لجن نیز فوتبال بازی می‌کردیم. در مجموع باید گفت در دهه 60 فوتبال بازی می‌کردیم اما متأسفانه فوتبالیست‌های الان پاستوریزه شده‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر فوتبال کشور را از نظر اخلاقی در سطح خوبی نمی‌بینم و آمارهایی که در این زمینه منتشر می‌شود متأسفانه گواه براین موضوع است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مجمع انتخابات فدراسیون تنیس