سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سود 3 میلیارد دلاری قاچاق مواد مخدر در ایران/اعتیاد در كشور هر 8 ساعت یك قربانی می گیرد


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علیرضا جزینی روز سه شنبه در اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری اعتیاد و رسانه افزود: در مبارزه با مواد مخدر باید بطور همه جانبه وارد شویم زیرا این موضوع تهدید عظیمی است و متاسفانه باید درمورد مصرف مواد صنعتی در كشور نیز اقداماتی انجام دهیم.

** شناسایی 540 نوع مواد روانگردان در جهان
وی ضمن هشدار به خانواده ها به دلیل صنعتی شدن مواد مخدر گفت: بر اساس اعلام سازمان ملل، 540 نوع انواع مواد روانگردان مانند شیشه در جهان شناسایی شده و اكنون ساخت یا تولید مواد صنعتی حتی به آشپزخانه ها نیز كشیده شده است.
جزینی، گردش مالی قاچاق مواد مخدر در جهان را 600 میلیارد دلار اعلام كرد و گفت: منفعت قاچاقچیان از قاچاق مواد مخدر در ایران سه میلیارد دلار است.

** كشف 2 تن مواد مخدر صنعتی در كشور
وی با بیان اینكه پارسال 220 كارگاه آشپزخانه تولید مواد صنعتی منهدم شد، ‌ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا كنون 70 تن مواد مخدر و سال گذشته 618 تن مواد مخدر كشف شد كه دو تن آن مواد مخدر صنعتی بود.
قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینكه رهبر انقلاب از پنج آسیب مهم اجتماعی به بحث مبارزه با اعتیاد تاكید جدی دارند، خاطرنشان كرد: در برنامه ششم توسعه بحث مبارزه با مواد مخدر و اینكه 25 درصد كاهش اعتیاد داشته باشیم از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است، همچنین در سال 85 رهبر معظم انقلاب 11 سیاست را ابلاغ كردند كه در پنج حوزه پیشگیری، درمان، كاهش آسیب، مقابله و صیانت و توانمندی فعالیت داریم.

** در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید جریان سازی شود
وی مهمترین موضوع در بحث مواد مخدر را مسائل پیشگیرانه عنوان كرد و گفت: باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد جریان سازی و یك موج اجتماعی با همكاری همه بویژه رسانه ها ایجاد شود.

** 790 هزار مصرف كنندگان مواد مخدر در حال درمان هستند
جزینی با بیان اینكه نزدیك به 790 هزار نفر از مصرف كنندگان مواد مخدر در حال درمان هستند، گفت: سه درصد جامعه از 15 تا 65 سال درگیر اعتیاد هستند كه سالانه 30 تن دارو برای درمان آنها مصرف می شود، البته مواد مخدر سالانه 10 هزار میلیارد تومان به كشور خسارت می زند.

** مرگ 3 هزار نفر در سال به علت مصرف مواد مخدر
وی به مرگ سه هزار نفر در سال به خاطر مصرف مواد مخدر اشاره كرد و افزود: هر هشت ساعت یك نفر بر اثر مواد مخدر می میرد كه بعد از تصادفات بیشترین مرگ و میر مربوط به استفاده از مواد مخدر است.
جزینی افزود: برای خنثی سازی باورهای غلط در جامعه نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد زیرا برخی بانوان، آرایشگاه ها را با داروخانه اشتباه می گیرند و از قرص لاغری استفاده كرد و چون این قرص ها دارای آمفتامین است این افراد معتاد می شوند.
وی ادامه داد: پارسال 300 هزار نفر با شماره 09628 تماس گرفتند كه 83 درصد تماس گیرندگان بانوان بودند زیرا نگران اعتیاد اعضای خانواده خود هستند، باید آموزش داده شود، حساسیت زایی كنیم و نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش دهیم.

** 76 درصد دانشجویان، برنامه ای برای اوقات فراغت ندارند
جزینی به تدوین برنامه ای در ارتباط نشاط اجتماعی اشاره كرد و گفت: 76 درصد دانشجویان كشور، هیچ برنامه ای در دانشگاه ها برای اوقات فراغت ندارند.

** هشدار درمورد مصرف مواد مخدر در مراكز تولیدی
جزینی همچنین در مورد مصرف اعتیاد در مراكز تولیدی هشدار داد و افزود: 21 درصد افراد شاغل در مراكز كارگری مصرف كننده مواد مخدر هستند و این موضوع به تولید خسارت می زند پس باید از تمامی ظرفیت ها برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه استفاده كنیم.
اجتمام ** 7268 ** 9314 ** 1071

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نحوه قاچاق مواد مخدر به ایران