سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه شهرکرد: در تریبون نمازجمعه برای فرد یا گروهی خاص تبلیغ نشود


به گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام عصر چهارشنبه درنشست ماهانه ائمه جمعه استان افزود: تعامل ائمه جمعه استان با متولیان و دست اندرکان برگزاری انتخابات ضروری است اما باید دقت شود که برای فرد یا گروهی خاص تبلیغ صورت نگیرد.
وی گفت: تعامل بین ائمه جمعه استان و برگزارکنندگان انتخابات به ویژه هیات نظارت و شورای نگهبان به خصوص برای این که در جریان ریزترین اخبار و جریانات انتخابات پیش رو قرار بگیرند، ضروری است.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در ارتباط با انتخابات های پیش رو، ممکن است با چالش هایی مواجه شویم که در این عرصه ائمه جمعه در موضع گیری ها باید به گونه ای عمل کنند که کسی متوجه نشود که امام جمعه طرفدار کدام شخص است، در عین حال باید با تدبیر و ظرافت با این چالش ها برخورد شود.
حجت الاسلام نکونام تاکید کرد: در تریبون نماز جمعه باید شاخصه های نظام و منتخبان و از همه مهمتر ضرورت های شرکت در انتخابات تبیین شود و نباید میدان دست کسانی داده شود که قصد سوء استفاده دارند.
وی افزود: ائمه جمعه باید با ظرافت و تدبیر جلوی کسانی که تلاش می کنند به واسطه موقعیت و جایگاه شان از تریبون نماز جمعه به نفع خودشان استفاده کنند، را بگیرند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان روشنگری را از وظایف اصلی امام جمعه در عرصه های انتخابات دانست و گفت: درهمه دوران ها و مراحل برگزاری انتخابات عده ای برای به چالش کشیدن انتخابات خیز برمی دارند و ائمه جمعه باید هوشیار و مراقب باشند و به هیچ وجه اجازه ندهند که انتخابات به خصوص انتخابات خبرگان به چالش کشیده شود.
حجت الاسلام نکونام در خصوص حساسیت انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حساسیت و چالش های انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی به مراتب بیشتر از انتخابات خبرگان رهبری چراکه عده ای برای بدست آوردن اکثریت کرسی های مجلس خیز برداشته اند.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین در خصوص آغاز به کار موکب چهارمحال و بختیاری در مسیر نجف به کربلا گفت: این موکب در عراق به نام استان چهارمحال و بختیاری شکل گرفته و از روز گذشته نیز کار خود را آغاز و متعهد شده که به 200 هزار نفر از زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کند که بر اساس گزارش های رسیده، در این مسیر عملکرد قابل قبولی داشته است.
حجت الاسلام نکونام افزود: ائمه جمعه استان نسبت به این موکب بیشتر فعال شوند و امکانات شهرستانی را برای حمایت از این موکب بسیج کنند چرا این حرکت ارزشمند باید از سوی مردم حمایت شود.
7360/ 6014/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
امام جمعه شهرکرد از بیمارستان مرخص شد