فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تجلیل از کارگردان فیلم «هنگامه» و موسسات فیلم جهادی/ مادری که افغانی صحبت کرد تا فرزندانش شهید «مدافع حرم» شوند


به گزارش سینما و تئاتر خبرگزاری فارس، یکشنبه 19اردیبهشت ماه مراسم «شهدای جهان وطن» در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

 

در این مراسم که از ساعت 18 با حضور خانواده شهدای جهان وطن آغاز شده بود علیرضا دلبریان رزمنده و راوی دفاع مقدس گفت: از فرمانده گردانی در شلمچه پرسیدند اگر از جنگ جان سالم به در بردی چه خواهی کرد گفت عکس تک تک رفقای شهیدم را برمی دارم و دیار به دیار و شهربه شهر به مردم نشان می دهم و برای آنها می گویم که با چه صداقتی جان دادند و چه حماسه ها آفریدند، چطور زندگی کردند و به حیات جاویدان رسیدند.

مسئولان فقط از شهدا حرف می زنند، عمل ندارند

 

دلبریان در ادامه با نشان دادن قاب عکسی از رزمندگان به حضار گفت: شما به این عکس نگاه کنید اگر در این عکس ذره ای از دنیا دیدید من به شما جایزه می دهم. ما برای اینکه سبک زندگی این شهدا را بتوانیم منتقل کنیم باید آن را در عمل اجرا کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر نام حاج قاسم سلیمانی امروز بر سر زبانها افتاده است قطعا بخاطر درجه و مقامش نیست بلکه بخاطر عمل به سیره شهدا است.

 

این راوی اضافه کرد: در مشهد ما را به دیدار خانواده از شهدای مدافع حرم بردند خانه‌شان آن قدر محقر بود و حال خانه تقریبا شش در سه بود. در خانه دیدیم بچه کوچکی از پشت پرده سرک می کشید آن قدر که کم سن وسال بود که حتی نمی دانست که بی پدر شده است.

 

وی تصریح کرد: آن بچه یتیم شده است تا ما امروز سر راحت بر بالین بگذاریم این شهدای مدافع حرم در حقیقت به شهدای کربلا اقتدا کردند ما در بین این شهدا، شهید بی‌سر هم داریم.

 

دلبریان اظهار داشت: مادری تقاضای دیدار پیکر فرزند شهیدش را داشت اما چون سر در بدن نداشت پیش از آن که مادر پیکر فرزند را ببیند پیکرش را دفن کردند.

 

تقدیر از گروه های فعال در حوزه مدافعان حرم 

 

در این مراسم از گروه های فیلمسازی فعال در حوزه مدافعان حرم و عوامل فیلم داستانی هنگامه تقدیر شد و مادر شهید محمد بابایی(اهل کشور ژاپن)، خانم قائنی، همسر شهید محسن طُرفی مجاهد شهید عراقی و خانواده‌های شهیدان خان محمد احمدی(شهید افغانستانی دفاع مقدس)، سید داوود احمدی(شهید افغانستانی دفاع مقدس)، احمدرضا سعیدی(شهید ایرانی در جنگ افغانستان علیه شوروی)، مهدی صابری(شهید افغانستانی مدافع حرم)، مهدی نوروزی(شهید کرمانشاهی مدافع حرم) و ابوالفضل پوریزدی(شهید ایرانی در جنگ افغانستان)، سید ناصر محمد موسوی(مجاهد شهید عراقی)، شهیدان موسوی(شهدای مدافع حرم)، عبدالرئوف رفیعی(شهید افغانستانی مدافع حرم)، سردار اسماعیل حیدری(شهید مدافع حرم)، شهیدان تختی(شهیدان مدافع حرم) در یان برنامه حضور داشتند.

حجت ا... ایوبی، رییس سازمان سینمایی نیز روی سن رفت و با اهدای کاشی مقدس حرم مطهر امام رضا علیه السلام از گروه‌های فیلمسازی روایت نصر، چشمه، نصر تی‌وی و صائر که در حوزه مدافعان حرم فعالیت می‌کنند، تجلیل کردند.

همچنین در ادامه از امیر داسارگر، کارگردان فیلم داستانی «هنگامه»، امین ایمانی و سوگل طهماسبی بازیگران این فیلم نیز با اهدای کاشی حرم امام رضا(علیه السلام) تقدیر شد.

 

 

مادر شهیدان بختی: شهدا انتخاب می شوند

 

مادر شهیدان بختی در مراسم بزرگداشت شهدای مسلمان «جهان وطن» گفت: افتخار می کنم که مادر شهید هستم و امیدوار هستم که در محضر حضرت زینب (س) سربلند باشم چراکه تلاش کردم سنگر را برای فرزندانم حفظ کنم، همچنانکه می دانید نیروی ایرانی برای اعزام به سوریه نمی پذیرفتند، برای همین مجبور شدم، خانواده ام را به عنوان خانواده افغانستانی معرفی کنم و به زبان افغانی صحبت کنم و برای دو پسرم نقش مادر و خاله را بازی کنم.

 

وی ادامه داد: خوشحال هستم که پسرانم در راه بی‌بی زینب فدا شدند، آرزو داشتم که ای کاش ده پسر دیگر داشتم تا در راه ایشان فدا کنم.

این مادر شهید بیان کرد: شهادت مسئله اتفاقی نیست و شهدا از کودکی انتخاب و برای این راه تربیت می شوند.

 

پسرم وصیتنامه‌اش را روز تولد حضرت زینب نوشت

مادر شهید مهدی صابری نیز در مراسم بزرگداشت شهدای جهان وطن گفت: مهدی 25 سال با من زندگی کرد و در طی این سالها خدمات زیادی به من کرد، تا می توانست مرا به زیارت حرم حضرت معصومه س می ‌برد. کمتر فرزندی را دیدم که تا این حد مادرش را به زیارت ببرد

 

مادر شهید افغانستانی مدافع حرم ادامه داد: مهدی از سن دوم دبستان عاشق حضرت زهرا سلام الله علیها شد، خیلی برای او زحمت کشیدم و الان خوشحالم که زحماتم به ثمر نشست، مهدی وصیتنامه‌اش را در روز تولد حضرت زینب نوشت و در راه حفظ حریم ایشان به شهادت رسید.

 

 

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
آخرین فیلم شهید مدافع حرم (شهید صابری)