علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پذیرش دانشجوی خارجی دوره تحصیلات تکمیلی اولویت دانشگاه بیرجند است


خلیل خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاه د آمادگی داریم تا دانشجویان زیادی را از کشورهای مختلف به ویژه افغانستان پذیرش کنیم و در برخی رشته ها موجود ظرفیت خالی و امکانات نیز فراهم است.
وی یادآور شد: با امضای تفاهم نامه همکاری علمی دیروز( دوشنبه) با دانشگاه بامیان، این مرکز آموزش عالی آمادگی پذیرش 100 دانشجوی افغان را دارد، که از سال آینده اجرایی می شود.
خلیلی ادامه داد: در حال حاضر 67 دانشجوی افغانستانی در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند.
وی در مورد امضای تفاهم نامه همکاری های علمی با دانشگاه مذکور افزود: در راستای گسترش تعامل بین المللی دانشگاهی تلاش داریم گام های موثری به ویژه با افغانستان که دارای مشترکات زیادی با ایران است، برداشته شود.
وی گفت: این تفاهم نامه به صورت عمده در مورد همکاری در حوزه فرصتهای مطالعاتی، تبادل و پذیرش دانشجو، استاد، تولیدات علمی و برنامه های مشترک بین دو دانشگاه به صورت کوتاه مدت یا تمام وقت به امضا رسید.
وی با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه بدون شک هم افزایی ها بیشتر خواهد شد، بیان کرد: در این واحد دانشگاهی توانمندی های زیادی وجود دارد، می توان از آن برای پیشبرد اهداف دانشگاه بیرجند و نیز دانشگاههای دیگر استفاده کرد و دانشگاه مقابل هم قطعا این شرایط را دارد.
وی اضافه کرد: در گام نخست امضای تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه ، دو سهمیه کارشناسی ارشد و دکتری به افغاستان اعطا شد.
دانشگاه بیرجند با قدمتی 40 ساله به عنوان قطب علمی شرق کشور دارای حدود 13 هزار دانشجو ، 300 کد رشته تحصیلی، 11 دانشکده و سه آموزشکده در سه پردیس شوکت آباد، امیرآباد و شاهد بیرجند است.
همچنین بیش از 300 عضو هیات علمی و حدود 700 نفر کارمند در این دانشگاه مشغول فعالیت بوده و 400 دانشجوی دکتری و دو هزار و 700 دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
2047/7557

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تحصیلات تکمیلی یا درآمدزایی دانشگاه ها؟!