علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جایزه مصطفی به دنبال احیای عصر طلایی شکوفایی علمی جهان اسلام است


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا علی اکبر صالحی شامگاه جمعه در حاشیه مراسم نخستین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در تالار وحدت در جمع خبرنگاران افزود: جایزه مصطفی جایزه ای است که در درون ملت ایران جوشیده و می خواهد احیای تمدن اسلامی را که برای چندین سال پس از هجرت عصر طلایی در دنیا رقم زد، ایجاد کند.
جایزه مصطفی (ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که به احترام نام پیامبر اعظم اسلام و به دلیل تاکید بسیار آن حضرت به علم آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده نام گذاری شده است.
صالحی گفت: جهان اسلام پس از سالها شکوفایی، چندین سال است که دچار افول شده است اما اکنون جوانه های رشد علمی و نحله های علمی را در کشورمان و در جهان اسلام مشاهده می کنیم بنابر این با این جایزه می خواهیم قدم بلندی در تشویق و پیشبرد علم و فناوری در کشورهای اسلامی برداریم .
معاون رییس جمهوری افزود: این حرکت به مفهوم رقابت با دیگران از جمله با جایزه نوبل نیست بلکه جایزه ای است مستقل و برخاسته از اراده خودمان که می خواهیم در مسیر اسلام و منبعث از مفاهیم اسلامی حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: مفهوم این جایزه این است که علم و دین توام و در کنار یکدیگر هستند ما علمی را می خواهیم که با معنویت و اخلاق یکی باشد و همانطور که یک پرنده با دوبال سالم می تواند اوج بگیرد جهان اسلام نیز زمانی اوج گرفت که علم و دین را یکی کرد ما نیز می خواهیم این دو بال را احیا کنیم .
جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می شود.
جایزه مصطفی در چهار رشته «علوم و فناوری نانو»، «علوم و فناوری زیستی و پزشکی»، «علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات» و «طرح برتر دانشمند مسلمان» اعطا می شود. برگزیدگان در هر رشته علاوه بر دریافت لوح و مدال مخصوص جایزه، مبلغ 500 هزار دلار جایزه ویژه نیز دریافت می کنند.
جایزه مصطفی در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی (مصوب جلسه 714 مورخ 30/3/1391) رسیده است.
شبس*اجتمام **3063**1708**1565

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص)