فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هنرمندان عراقی: «محمد رسول‌الله(ص)» فیلمی موفق است/سکوت علمای اهل‌سنت


به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، فیلم «محمدرسول الله(ص)» مجید مجیدی ابتدای این هفته در بغداد و در سالنی هزار نفره اکران شد و حضور چهره‌های معروف و دولتی عراق از ابراهیم الجعفری وزیر امورخارجه عراق گرفته تا وزیر فرهنگ عراق اتفاق مهمی بود.

این اتفاق اما در پی همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و مسئولان وزارت فرهنگ عراق در حالی رخ داد که کشورهای عربی بسیاری با اکران فیلم مجیدی مخالفت کرده‌اند.

واکنش‌ها بعد از اکران این فیلم اکثرا مثبت بوده است به گونه‌ای که ابراهیم الجعفری با بیان اینکه فیلم مهمی دیدم، گفت: این فیلم به آن جایگاه واقعی نرسیده چون دریای وجودی پیامبر اکرم(ص) بی‌پایان است و کارگردانان دیگر هم می‌توانند آن را ادامه دهند.

وی با اشاره به تلاش‌های برای تحریم این فیلم، افزود: فیلم بر خود فرض دانسته است که به ادیان و مذاهب احترام بگذارد و به دام نژادپرستی، قوم‌گرایی و طائفه‌گرایی مذهبی نرفته است و تلاش کرده تا زندگی پیامبر اسلام(ص) را بیان کند و بیننده این حیات پربرکت را با ریه باز و بدون هرگونه شائبه‌ای حس می‌کند و نفس می‌کشد.

البته چهره‌های سیاسی تنها به این فیلم واکنش نشان نداده‌اند؛ و اهالی فرهنگ و هنر نیز به آن توجه داشتند هر چند که علمای اهل‌سنت حاضر در این مراسم تاکنون سخن خاصی در رد یا تایید فیلم بیان نکرده‌اند.

«قحطان عبدالجلیل»، مدیر بخش سینمایی در عراق می‌گوید: ما می‌توانیم با این فیلم مردم را به سینماهای عراق برگردانیم و امیدواریم سینماهای عراق را رونق دهیم.

کریم وصفی از هنرمندان و موسیقی‌دانان عراقی می‌گوید: موسیقی فیلم محمدرسول الله(ص) به شدت دارای هارمونی بود و توانسته بود به رساندن پیام عاطفی و معنوی داستان کمک کند چرا که موسیقی فیلم دارای بیانی واضح و نزدیک به قلب بود و اجرای آن عالی بود.

«سعد نعمه» منتقد هنری نیز می‌گوید: موسساتی که به دنبال ممانعت از پخش و اکران این فیلم هستند از منظر سیاسی به آن می‌نگرند و حکم می‌کنند چراکه کارگردان آن یک ایرانی است؛ بدون شک مراکز دینی در کشورهای عربی خارج از زمان معاصر می‌اندیشند و باعث جلوگیری از انتقال عظمت و بزرگی اسلام به نسل جدید با وسائل ارتباطی جدید می‌شود.

انتهای پیام/س

http://fna.ir/4RU45K


ویدیو مرتبط :
علمای اهل سنت: آباء و اجداد رسول خدا موحد بودند