مشکل مینو خالقی حل شود، جوان‌ترین فرد هیأت رئیسه سنی است


مسن‌ترین منتخب مردم تهران در مجلس دهم، ضمن تشریح روند تشکیل هیأت رئیسه سنی مجلس، بیان کرد: رقابت برای کرسی ریاست قطعاً بین عارف و لاریجانی خواهد بود اما در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت.

عبدالرضا هاشم‌زائی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به روند ترکیب هیأت رئیسه سنی مجلس،‌اظهار کرد: بر اساس آنچه در آیین‌نامه مجلس پیش‌بینی شده مسن‌ترین منتخب به عنوان رئیس سنی انتخاب می‌شود و نفر بعدی به لحاظ سن به عنوان نایب رئیس سنی و جوان‌ترین فرد هم به عنوان منشی هیأت رئیسه سنی انتخاب می‌شود.

وی افزود: تا آنجایی که اطلاع دارم جوانترین فرد در حال حاضر فاطمه حسینی منتخب تهران است اما اگر مشکل اعتبارنامه مینو خالقی حل شود وی جوان‌ترین فرد محسوب می‌شود. زیرا این دو نفر چهل روز با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

منتخب مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بنابراین رئیس سنی رسمیت جلسه را برای افتتاحیه اعلام و سخنرانان را به جایگاه دعوت می‌کند و پس از انجام تشریفات افتتاحیه تنفس اعلام می‌شود و در جلسه بعدی مجلس نیز هیأت رئیسه موقت که ترکیب آن همانند هیأت رئیسه دائم است انتخاب می‌شود.

هاشم‌زائی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ارزیابی خود از کاندیداتوری عارف و لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس، اظهار کرد: در حال حاضر آنچه در اذهان مطرح است کاندیداتوری این دو نفر می‌باشد و این مسأله شوخی ندارد و این دو نفر قطعاً رقیب هم هستند.

وی تأکید کرد: بنابراین برای انتخاب رئیس مجلس قطعاً ‌رقابتی میان لاریجانی و عارف وجود دارد اما اینکه بتوان به طور دقیق پیش‌بینی کرد که کدام یک از این دو نف ربه عنوان رئیس انتخاب می شوند احتمال می‌دهم تا 7یا 8 روز آینده بتوان حدس زد که شانس با کدام یک است.

هاشم‌زائی همچنین با بیان اینکه مجلس آینده سه فراکسیون خواهد داشت، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان،‌ اعتدالیون و طرفداران دولت قاعدتاً یک فراکسیون هستند، اصولگراها هم فراکسیون دیگر. گرچه در موضع‌گیری‌هایشان اصولگرایان دو طیف می‌باشند اما بعید است که دو فراکسیون تشکیل دهند.

منتخب مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: مستقلین نیز فراکسیون سومی را تشکیل خواهند داد که در کارهای اساسی مانند ارکان مجلس، هیأت دولت و طرح‌ها و لوایح مهم بتوانند تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هیأت رئیسه جدید دانشگاه صنعتی اصفهان چ