مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



شیخ احمد عامر قاری سرشناس مصری درگذشت


به گزارش شیعه آنلاین به نقل از الیوم السابع، شیخ احمد عامر قاری نامدار مصری روز گذشته در سن ۸۹ سالگی درگذشت، وی سال ۹۲ با حضور در کشورمان تلاوتی ماندگار نزد رهبر معظم انقلاب ارائه کرد.

«شیخ احمد محمد عامر» قاری ممتاز و برجسته مصری، دیروز، در ۸۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش، امروز، دوم اسفندماه ۹۴ تشییع می شود.

شیخ احمد محمد عامر، سال ۱۹۲۷ میلادی در روستای «العساکره» در شهر فاقوس واقع در استان الشرقیه مصر متولد شد. وی در کودکی قرآن را حفظ کرد و سال ۱۹۶۳ به رادیو  قرآن قاهره پیوست. مرحوم عامر از مشهورترین قاریان جهان اسلام و شیخ‌القراء استان «الشرقیه» مصر بود.

وی در کودکی به مکتب‌خانه قرآنی «شیخ عبدالله» در روستای «الأخیوه» در استان «الشرقیه» مصر ملحق شد و در آن‌جا حفظ کامل قرآن را به پایان رساند. شیخ عامر، قرائات قرآنی را نزد «شیخ عبدالسلام الشرباصی» فرا گرفت و در ۱۳ سالگی تمامی احکام و قواعد تجوید و قرائات هفت‌گانه قرآنی را فرا گرفت.

مرحوم عامر برای نخسین بار همراه با کاروانی از سوی وزارت اوقاف مصر به سودان رفت و سفرهای وی به کشورهای عربی از جمله فلسطین، سوریه، عربستان، آمریکا و کشورهای اروپایی و آسیایی ادامه یافت و سال ۱۹۵۹ به فلسطین و در سال ۱۹۶۹ میلادی به فرانسه، آمریکا، برزیل و انگلستان سفر کرد.

شیخ عامر بارها در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان داور شرکت کرد. ضمن چندین مرتبه برای قرائت به ایران سفر کرد.

وی سال ۱۳۹۲ برای آخرین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و پس از پایان این رقابت‌ها در محضر مقام معظم رهبری تلاوت کرد و با صدای زیبای خود در ۸۶ سالگی حاضران در جلسه را شیفته تلاوت خود کرد.


ویدیو مرتبط :
قرائت سوره کوثر توسط قاری مصری فاروق احمد احمد ضیف