سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه حمام را برای یک سالمند امن کنیم


چگونه/ رفتن به حمام یک کار معمولی است که با بالا رفتن سن کار نسبتا دشواری خواهد بود. با ضعیف شدن استخوان ها خطر سقوط و لیز خوردن و حوادث دیگر افزایش میابد و همین طور ضعیف شدن چشم و ناتوانی های دیگر موانعی برای استحمام یک سالمند محسوب می شوند. این مهم است که برای نشان دادن علاقه خود به آن هایی که دوستشان داریم از ایمنی آن ها در حمام اطمینان حاصل کنیم و یک حس استقلال و ارزش برای ایشان به وجود آوریم.
1
نور مناسبی برای حمام تأمین کنید. نور مطلوب و کافی مخصوصا برای افرادی که دچار ضعف بینایی هستند می تواند از بسیاری حوادث پیشگیری کند.
2
سرامیک های کفپوش حمام نباید لغزنده باشند. اگر برای تان امکان دارد کفپوش حمام را عوض کنید و از سرامیک های بافت دار استفاده کنید. استفاده از یک قالیچه کوچک یا هر چیزی که کف لغزنده حمام را بپوشاند تا از لیز خوردن جلوگیری کند (به شرطی که خود عاملی برای لغزندگی نباشد) بهترین جایگزین تعویض کفپوش است.
3
در حمام میله هایی برای گرفتن دست پیش بینی و نصب کنید. مخصوصا برای سالمندانی که مچ های ضعیفی دارند این کار می تواند باعث شود راحت تر در حمام حرکت و نشست و برخاست کرده و از زمین خوردن ایشان پیشگیری خواهد شد.
4
یک صندلی پلاستیکی برای حمام در نظر بگیرید. بهتر است جایی برای نشستن یک سالمند در حمام وجود داشته باشد که ایمن و بهداشتی باشد.
5
دمپایی هایی که یک سالمند در حمام استفاده می کند نباید سبب لیز خوردن وی شوند. سالمندان نباید از دمپایی هایی که به اصطلاح ابری نامیده می شوند استفاده کنند.
نکات و هشدارها
اگر شخص سالمند به تنهایی زندگی می کند بهتر است هنگام استحمام شخصی در خانه وی باشد و اگر امکان دارد به استحمام وی کمک کند. چون به هر حال ناتوانی جسمی و پیری سبب زودتر خسته شدن فرد سالمند می شود.
نیازهای سالمند را از خود او سؤال کنید. تا زمانی که خود ما به سالمندی نرسیدیم نمی دانیم یک سالمند چه نیازهایی خواهد داشت و نیز به مرور زمان نیازها تغییر می کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
جن در حمام و تکان دادن در حمام-شماره1-فوق العاده وحشتناک-+18