فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآنی در البرز پایان یافت


به گزارش ایرنا، سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآنی با همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در البرز همزمان با دیگر استان های کشور با حضور 168 شرکت کننده برتر مرحله شهرستانی به مدت پنج روز برگزار شد.
این مسابقه ها در رشته های حفظ پنج، 10و 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی، اذان، تواشیح و ابتهال با حضور 168 نفر که در دو بخش بانوان و آیان بالای 18 سال انجام شد.

***بهترین دفاع در مقابل تهاجم فرهنگی پناه بردن به دژ محکم قرآن است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در آیین اختتاحیه این دوره از مسابقه ها گفت: جامعه قرآنی کشور امروز به خاطر جان باختن قاریان ممتاز کشورمان در منا عزادار است بطوریکه رهبر معظم انقلاب برای وقوع حادثه منا به شدت محزون شدند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در ادامه قرآن را نوری دانست که تا زمانی که هر کسی از این نور استفاده کند در هدایت و حمایت ملائکه و خدا هستند ولی کسی که از این نور فاصله بگیرد بازنده است.
وی برگزاری مسابقه های قرآنی را عاملی برای تشویق جوانان به امور قرآنی عنوان کرد و افزود: در این مسابقه ها، رقابت بین شرکت کنندگان هدف اصلی نیست بلکه هدف اصلی ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی است.
وی اظهار داشت: متاسفانه جامعه ما از قرآن فاصله گرفته و جامعه را برنامه های مخالف قرآن فراگرفته و وجود چهره ها و جمع های قرآنی باعث می شود تا خدا با اهل زمین با وجود این همه گناه، مهربان باشد.
صالحی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقه ها با عنوان یادبود شهدای قرآنی فاجعه منا برگزار شد، افزود: این شهیدان سرمایه های قرآنی ما در آینده هستند تا این گونه برنامه ها با یاد خدمتگزاری آنان به جامعه قرآنی ادامه یابد زیرا جان هائی که برای خدا و قرآن فدا شود ابدی و باقی است.
وی گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی بزرگ ترین هدف برگزاری این مسابقه ها است نه رقابت و به همین منظور فعالیت های دیگر قرآنی در این استان همچون اجرای طرح ملی حفظ قرآن با محوریت بقاع متبرکه برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز این طرح را همچون یک مانور بزرگ قرآنی دانست و افزود: مدرک فارغ التحصیلی شرکت کنندگان در این طرح که سال جاری 12 هزار نفر در آن شرکت کرده اند، در پایان سال و در پی یک آزمون سراسری اعطا می شود.
صالحی با این ادعا که در برگزاری برنامه های قرآنی جزو دستگاه های برتر استان و کشور هستیم، افزود: تنها راه و بهترین راه دفاع در مقابل تهاجم فرهنگی پناه بردن به دژ محکم قرآن کریم است.
در مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقه های قرآنی، حدود 9 هزار نفر بالای 18 سال شرکت کردند در حالیکه در سال های گذشته در این مسابقه ها گروه سنی شکوفه ها نیز شرکت داده می شدند ولی براساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده تا مسابقه شکوفه ها در زمان دیگری برگزار شود.
20 منتخب این دوره از مسابقه ها در مرحله استانی که نفرات اول هر بخش هستند، به مسابقه های کشوری که در نیمه دوم آذرماه در کرمانشاه برگزار می شود، اعزام می شوند.
دراین آئین که با حضور جمع کثیری از فعالان قرآنی استان برگزار شد، پدر و برادر شهید محسن حاجی حسنی کارگر، سیاح گرجی نفر اول مسابقه های قرآنی بین المللی در مالزی، رجبی نفر اول مسابقه های بین المللی قرآن کشور و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند.ک/2
6156/ 6155

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خبر کردی مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن