فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شماره جدید مجله «مطالعات رسانه و امت» منتشر شد


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، دومین شماره مجله علمی ـ تخصصی «مطالعات رسانه و امت» به مدیر مسئولی حجت‌الاسلام احمد مبلغی  و سردبیری محمد جعفر محمدزاده چاپ و منتشر شد.

این مجله علمی ـ تخصصی در شماره جدید خود به موضوعاتی نظیر «نظریه کلامی رسانه،  ویژگی‌ها و اصول رسانه دینی و غیردینی (مبتنی بر تربیت اسلامی و تعامل با رسانه)، جهانی شدن رسانه و تحقق امت واحده اسلامی (نگاهی به فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی جهان اسلام در فرایند جهانی شدن رسانه‌ها)، آداب گفت‌وگو  و جدال احسن در اسلام (با تکیه بر مناظرهای شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای)،  نظام رسانه‌ای غرب و اشاعه مصرف‌گرایی فرهنگی در فرایند پوشش‌زداییِ امت اسلامی،  بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از کاربست فنّاوری اطلاعات در سبک زندگی دینی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان)، و معرفی مجله  تقریبی دوماهنامه تبیان» پرداخته است.

محورهای مقالات این شماره از مجله « مطالعات رسانه و امت» عبارت‌ از: «نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامی»، «فقه رسانه»، «نقش شبکه های اجتماعی در همزیستی مسالمت آمیز»، «صلح و رسانه»، «ویژگی های رسانه تاثیر گذار منطبق بر آموزه های دینی» و «نقش رسانه های آزاد اسلامی در شکستن انحصار رسانه‌ای و جنگ نرم» هستند.

براین اساس به اطلاع پژوهشگران رسانه می‌رساند با توجه به اینکه در شماره سوم این مجله موضوع «صلح و رسانه در جهان اسلام» مورد تاکید است، لذا از دریافت و چاپ مقالات در این زمینه به طور ویژه استقبال می‌شود.  

علاقمندان برای ارائه مقالات خود به پایگاه اینترنتی http://resanevaomat.mazaheb.ac.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
نخستین شماره از مجله دیجیتالی شکاف منتشر شد