سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام اطلاعاتی آمریکا: سخنان اوباما در مورد مهار داعش، لطیفه است


به گزارش ایرنا، سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای شمالی به فاکس نیوز گفت: «ثابت شده است که داعش از اروپا تا آمریکای شمالی و در 30کشور جهان حضور دارد؛ بنابراین مهار داعش یک لطیفه است.»
وی گفت: «دیگر در مورد مهار صحبت نکنیم. باید پیگیر نابودی این تهدید تروریستی بود.»
رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گفت: «شاید داعش از لحاظ جغرافیایی محدود به سوریه و عراق باشد اما تلاش کنونی داعش برای طرح ریزی عملیات تروریستی و اجرای آنها، به قدرت گذشته است.»
سناتور کارولینای شمالی قبول دارد که تهدید خاصی برای آمریکائی ها در داخل یا خارج از کشورشان وجود ندارد اما گفت که این قوت قلب چندان فایده ای ندارد.
وی اظهار داشت: «تعداد تهدیدهای تروریستی ای که در 12 ماه گذشته در داخل و خارج از آمریکا با آنها مواجه بوده ایم از 11 سپتامبر 2001 تاکنون بیشتر بوده است.»
او گفت که از «هر ائتلافی که برای نابودی داعش شکل گیرد»، استقبال می کند.
به گزارش ایرنا، «جان مک کین» و «لیندسی گراهام» سناتورهای جمهوریخواه آمریکا روز یکشنبه (دیروز) در سفر به بغداد ضمن انتقاد از راهبرد « باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در قبال داعش و تکیه او بر حملات هوایی و حمایت از نیروهای زمینی محلی، خاطر نشان کردند، حملات اخیر پاریس موید ضرورت مشارکت و مداخله بیشتر است.
مک کین که ریاست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا را به عهده دارد، اخیرا مداخله در سوریه را با استفاده از نیروی زمینی اروپایی و عربی تحت پشتیبانی 10 هزار مشاور و مربی نظامی آمریکایی پیشنهاد کرد.
گراهام که با وجود کسب یک درصد آرا در نظرسنجی ها کماکان برای انتخاب به عنوان نامزد ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوریخواه در تلاش است، گفت: تنها راهی که می توان داعش را نابود کرد، استفاده از نیروی نظامی است. کارزار هوایی، سرنوشت این نبرد را تغییر نمی دهد.
مک کین و گراهام در سفر به بغداد به خبرنگاران گفتند، نیروهای نظامی آمریکایی می توانند از یک نیروی یکصد هزار نفره متشکل از کشورهای عربی مانند مصر، عربستان و نیز ترکیه پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی به عمل آورند.
اوباما ماه گذشته دستور استقرار ده ها تن از نیروهای عملیات ویژه در شمال سوریه را به منظور مشاوره دادن به نیروهای مخالف سوری در جنگ علیه داعش صادر کرد.
اروپام**3092**1561**1572

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا به داعش