سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مصرف مواد مخدر برای تمرکز در شب امتحان عوام فریبانه است


به گزارش ایرنا پرویز افشار، یکشنبه در همایش دانشجویی همیاران سلامت با رویکرد پیشگیری از مصرف دخانیات در دانشگاه شیراز، اظهار داشت: مصرف این مواد در درازمدت علاوه بر وابستگی و اعتیاد، عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.
وی، تعداد مواد مخدر جدید و صنعتی شناسایی شده در کشور را 500 نوع بیان کرد و افزود: ‌این قبیل مواد اعم از اینکه در قالب قرص و یا گیاهان دارویی در اختیار افراد قرار گیرد، نباید مصرف شود چرا که گیاهان دارویی را فقط با تجویز پزشک متخصص و از داروخانه ها باید تهیه کرد.
افشار اظهار کرد:‌ مواد مخدر صنعتی علاوه بر وابستگی شدید می تواند تخریب شدید جسمی و روانی را در پی داشته باشد.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر، تقویت مهارت آموزی دانشگاه ها به دانشجویان درباره آثار سوء مصرف مواد مخدر را خواستار شد و گفت:‌ محیط دانشگاه با وجود همه اندوخته هایی که به دانشجویان منتقل می کند در ایجاد مهارت و توانایی در دانشجویان، به شیوه ای مطلوب عمل نکرده است.

** اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات در دانشگاه ها
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این همایش بیان کرد: طرح دانشگاه عاری از دخانیات هم اینک در این وزارتخانه در حال تدوین است تا از اول مهرماه 95 اجرایی شود.
حمید یعقوبی افزود:‌ در قالب این طرح، مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها برای ارائه خدمات ترک سیگار به دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه تجهیز می شوند.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: همچنین در قالب این طرح و با آموزش دانشجویان، کارکنان و استادان، افرادی که سیگار مصرف می کنند به ترک سیگار ترغیب می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز در این همایش گفت: ‌عدم حساسیت مردم وبرخی از مسئولان نسبت به حوزه مواد مخدر یکی از حلقه های مفقوده ماست.
محمدرضا ابراهیمی اظهار کرد: هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که مواد مخدر یک تهدید بزرگ است و تنها به دادن آمار بسنده می کنیم.
جشنواره دانشجویی یک روزه همیاران سلامت با رویکرد پیشگیری از مصرف دخانیات با محورهای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، روان گردان ها و دخانیات، عوارض و پیامدهای سوء مصرف مواد اعتیادآور و نقش همیاران سلامت روان در پیشگیری از اعتیاد عصر امروز (یکشنبه) به کار خود پایان داد.
2027 /6118/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آخر عاقبت مصرف مواد مخدر از زبان زن مصرف کننده شیشه