سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: افراد درمعرض خطر نیاز به واکسن آنفلوانزا دارند


ایرنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از توزیع واکسن آنفلوانزا در این شهر خبر داد و گفت: افراد معمولی نیاز به واکسن ندارند اما برای گروه های در معرض خطر تزریق واکسن ضروری است.

موارد ابتلا به آنفلوانزا H1N1 طی هفته های اخیر در استان کرمان افزایش یافته و اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه برای کنترل آن همچنان در دست انجام است.

آنفلوانزا H1N1 بیماری حاد تنفسی است که به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد و شروع آن به طور ناگهانی اتفاق می افتد و جزو آنفلوانزاهای فصلی و معمولی در کشور است و هر سال مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری را در کشور داریم.

آخرین آمار فوت شدگان ناشی از ابتلا به آنفلوانزا H1N1 امسال در استان کرمان 22 نفر اعلام شده است و تاکنون شماری از افراد مشکوک به این بیماری نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شده اند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شامگاه یکشنبه در نشست خبری افزود: بیشتر تلفات انسانی ناشی از این بیماری در شمال استان و از گروه های در معرض خطر بوده است و افراد عادی سریعتر بهبود می یابند.

وی تاکید کرد:تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوانزا H1N1 در جنوب استان کرمان گزارش نشده است با این وجود تمام مراکز درمانی و بیمارستان ها در جنوب کرمان به داروهای مورد نیاز تجهیز شده اند و جای نگرانی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در عین حال گفت:درست است که تاکنون موردی از این بیماری در جنوب کرمان گزارش نشده اما نیاز است اصحاب رسانه به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند و با اطلاع رسانی به موقع مردم را در خصوص راه های پیشگیری آگاه سازند.

وی گفت: اطلاع رسانی، شفاف سازی و درخواست کمک از رسانه ها از جمله اهداف این نشست خبری است زیرا رسانه ها در آگاه سازی مردم و خطرات این بیماری نقش تاثیر گذاری دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که هفت شهرستان جنوب کرمان را زیر پوشش دارد افزود: افرادی که به هر علت سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است از جمله زنان باردار، اطفال و سالمندان باید بیشتر مراقبت کنند.

محمدی با تاکید بر این که افراد مبتلا باید استراحت کنند گفت: در صورت مراقبت نکردن این بیماری تشدید می شود.

وی اظهار کرد: تا کنون بیمار بد حال به مراکز درمانی جنوب استان مراجعه نکرده و 15 نفر بستری شده اند که با انجام آزمایش ها همه این موارد منفی اعلام شده و یک نفر دیگر که آزمایش وی مثبت شد مبتلا به آنفلوانزای فصلی بوده است.

وی با تاکید بر خودداری از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک افزود: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در پیشگیری و درمان این بیماری موثر نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم در این نشست گفت: پایگاه های دیده وری در جنوب کرمان موارد شبه آنفلوانزا را ثبت می کنند.

اسدالله احمدی تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند، اگر نکات بهداشتی را رعایت کنند، بیماری گسترش پیدا نمی کند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در جنوب در هر شهرستان پایگاه دیده وری دارد و افزایش موارد سرماخوردگی و موارد شبه آنفلوانزا را ثبت می کنند.

احمدی گفت: تاکنون به 2 هزار و 500 نفر از افراد در معرض خطر مانند پرستاران، پزشکان و خانواده ها آموزش های لازم داده شده است.

وی تصریح کرد: در هر بیمارستان یک بخش ایزوله داریم که هر فردی را که آنفلوانزای شدید داشته باشد از دیگر بیماران جدا می کنیم تا دیگران بیمار نشوند.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج را زیر پوشش دارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
توصیه های رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک