سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ناکامی طرح‌های آمریکا برای ناتمام گذاشتن انقلاب بحرین/لغو تابعیت 200 شهروند بحرینی


«عبدالهادی الشریفی» تحلیلگر سیاسی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، به ناکامی آمریکا و دولت باراک اوباما در تغییر روند انقلاب بحرین از ابتدای این رویداد تاکنون اشاره کرد.

وی افزود: آمریکا از انقلابیون بحرین در دو محور شکست خورده است، نخست اینکه دولت اوباما نتوانست به انقلاب مردم بحرین پایان بدهد یا آن را سرکوب کرده و نیمه تمام گذارد و دوم اینکه در راضی کردن حکام بحرینی به قبول گرایش‌های دموکراتیک و ایجاد اصلاحات سیاسی واقعی در بحرین نیز ناکام ماند.

الشریفی تصریح کرد: این در حالی است که اوباما به رژیم آل خلیفه اعلام کرده بود، از ایجاد دموکراسی در این کشور و در چارچوب ادامه حکومت این خاندان بر بحرین حمایت می‌کند.

تحلیلگر بحرینی گفت: آمریکا سپس از اندیشه ایجاد اصلاحات در بحرین نیز خارج شده و پرونده بحرین را به اوضاع سوریه مرتبط کرد، یعنی استنتاجی که سعودی‌ها درباره اوضاع منطقه داشتند؛ اینکه پرونده بحرین با ایران در ارتباط است و از سوی دیگر تهران هم تاثیر قابل توجهی بر پرونده سوریه دارد و می‌تواند بین واشنگتن و ریاض با تهران بر سر پرونده بحرین و سوریه معامله شود، اما با گذشت چند سال از انقلاب بحرین این استنتاج سعودی-آمریکایی نیز شکست خورد.

بیانیه موسسات حقوقی در محکومیت سیاست سلب تابعیت در بحرین

شماری از نهادهای حقوق بشر بحرین روز جمعه با انتشار بیانیه‎ای به مناسبت سالگرد تصمیم رژیم آل خلیفه برای سلب تابعیت از مخالفان بحرینی، تداوم اجرای این سیاست هدفمند ضد مخالفان را راهکاری برای سرکوب و محدودیت آزادی بیان آنها و مغایر با قوانین بین‌المللی دانستند.

این بیانیه با تاکید بر ضرورت توقف اجرای سیاست سلب تابعیت از مخالفان بحرینی به عنوان ابزاری برای انتقام گرفتن از آنها، اعطای مجدد تابعیت به کسانی که سلب تابعیت شده‎اند و پرداخت غرامت به آنها را خواستار شد.

این بیانیه از سوی مرکز حقوق بشر بحرین، دیده‌بان حقوق بشر بحرین، سازمان «سلام به دموکراسی و حقوق بشر»، انجمن جوانان بحرینی برای حقوق بشر، سازمان اروپایی- بحرینی حقوق بشر و سازمان عدالت برای حقوق بشر صادر شده است.

تابعیت بیش از 200 شهروند بحرینی لغو شد

مرکز حقوق بشر بحرین،از اقدام مقامات این کشور در سلب تابعیت بیش از 200 شهروند از جمله خبرنگاران مستقل، فعالان سیاسی و حقوقدانان خبرداد.

این مرکز افزود: دولت به منظور انتقام گرفتن از کسانی که با سیاست‌های حکومت آل خلیفه مخالف هستند، همواره به این حربه متوسل می‌شود.

این مرکز  دیروز جمعه در صفحه توئیتر خود به مناسبت سومین سالروز لغو تابعیت 31 شهروند بحرینی آورده است: دلیل سلب تابعیت این تعداد شهروندان بحرینی از سوی مسئولان این کشور، تنها مخالفت آنها با حکومت بوده و این در حالی است که هیچ کدام از آنان مرتکب هیچ امر خلاف قانونی نشده‌اند.

مرکز حقوق بشر با اشاره به تصمیم اخیر دادگاه مبنی بر لغو تابعیت 5 شهروند دیگر به اتهام جاسوسی برای کشوری بیگانه تاکید کرد: لغو تابعیت شهروندان، مخالفت صریح با ماده 15 اعلامیه جهانی حقوق بشر است که دولت چند روز پیش آن را تصویب کرده بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
لغو ممنوعیت ارسال سلاح به بحرین ، توسط آمریکا