سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/ خواص خرمالو و تاثير آن بر رشد کودکان


نمناک/ ميوه هاي شيرين و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذي مفيدي (مثل ويتامين ها، مواد معدني و آنتي اکسيدان ها) هستند که براي سلامت مطلوب بدن حياتي مي باشند.
خرمالوي تازه حاوي مقادير مناسبي از مواد معدني مثل پتاسيم، منگنز، مس و فسفر است.
خرمالو منبع بسيار خوب ويتامين C يکي ديگر از آنتي اکسيدان هاي قدرتمند است.
مصرف منظم غذاهاي غني از ويتامين C به بدن کمک مي کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت زا، مواد مضر و راديکال هاي التهابي افزايش دهد.
خرمالو نيز غني از فيبر (عمدتا در فرم پکتين موجود است)، که مفيد به آرامي تحريک روده هستند. در نهايت، آن منبع خوبي از آهن است و شامل بسيار کمي سديم مي باشد.

فوايد مصرف خرمالو بر رشد کودکان
خرمالو سرشار از ويتامين A، بتاکاروتن و همچنين مقدار قابل توجهي ويتامين هاي B1، B2، B3 و ويتامين C است. اين ميوه همچنين مواد معدني مختلف مورد نياز بدن را مانند کلسيم، گوگرد، آهن، فسفر، منيزيم و پتاسيم دارد؛ به همين جهت براي رشد و نمو کودکان بسيار مفيد شناخته شده است.
همچنين خرمالو يک ميوه اسيدي است. و داراي اسيدهاي ماليک -تارتاريک و اسيد سيتريک است. اين اسيد ها باعث جذب بهتر آهن و روي در بدن مي شود و از بدن در برابر بيماريهايي مانندسرطان محافظت مي کند.
مصرف اين ميوه با معده خالي توصيه نمي شود و بهتر است به عنوان دسر مصرف شود.
خرمالو کالري زيادي دارد بنابراين در مصرفش نبايد زياده روي کرد.
طبع خرمالو گرم و تر است بنابراين از اين لحاظ نيز بايد محتاط بود.
مربا و مارمالاد و ترشي و همچنين خشک شده ان در اجيل طرفداران زيادي دارد.
هم چنين خشک شده آن را در آجيل ها مي توان مصرف کرد.
اگرچه خرمالو خواص بسيار زيادي دارد، اما خوردن بيشتر از 1 تا 2 عدد از آن در روز توصيه نمي شود. ضمن اينکه خوردن همين مقدار از خرمالو هم براي کساني که به يبوست مبتلا هستند، مناسب نيست؛ چون تانن موجود در آن يبوست را تشديد مي کند.

نکته: مصرف اين ميوه به صورت گس و نرسيده چندان مناسب نيست و بهتر است خرمالوي رسيده و شيرين را براي خوردن انتخاب کنيد.


ویدیو مرتبط :
رشد مغزی کودکان