مردم آیین "چهارشنبه سوری" را محله‌محور برگزار کنند


فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه با افرادی که بخواهند در چهارشنبه آخرسال برای مردم ایجاد مزاحمت کنند برخورد قاطع می‌شود گفت: توصیه ما برگزاری آیین این شب در محلات و در قالب جمع‌های خانوادگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سردار منوچهر امان اللهی، امروز (یازدهم اسفند) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر حسب آداب و رسوم هرساله مراسم جشنی در چهارشنبه آخرسال برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر معدود افرادی انحرافاتی در این مراسم ایجاد کرده و دردسرهایی را برای خود و دیگران بوجود آورده‌اند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از این مزاحمت‌ها از مدت‌ها قبل بحث شناسایی افرادی که توزیع و فروش مواد محترقه را انجام می دهند در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه تا به حال نیز کشفیات خوبی در این زمینه داشته‌ایم و تنها طی چند روز اخیر 1600 عدد ترقه کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در کنار بحث برخورد با فروشندگان مواد منفجره، اقداماتی را نیز در حوزه آموزش همگانی در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و محلات داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در شب چهارشنبه آخرسال نیز با حضور پرسنل انتظامی و اقدامات کنترلی و بازدارنده سعی خواهیم کرد مانع برخی حوادث شویم که ممکن است باعث ایجاد دردسر و مشکل برای دیگران شود.

امان اللهی افزود: تجمع در برخی نقاط خاص شهر و راهبندان و ایجاد مزاحمت برای دیگران خلاف قانون و مقررات است و به خواست و نمایندگی از مردم، در صورت مشاهده اینگونه موارد با عاملین آن برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همچنین خودروهایی که در این شب ایجاد مزاحمت برای دیگران کنند حتما توقیف شده و تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ می‌مانند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه توصیه کرد: مردم در محلات بصورت خانوادگی و جمع‌های محدود با رعایت جوانب عنوان شده مراسم چهارشنبه سوری بگیرند.

وی با بیان اینکه انتظامی استان در جشن و خوشحالی مردم شریک خواهد بود، گفت: برخورد ما با افرادی است که بخواهند نظم و امنیت عمومی را در این شب مختل کنند و قطعا اقداماتی که موجب دردسر و مشکل برای مردم شود خط قرمز ماست که با اینگونه موارد بصورت قانونی برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: مکان مشخصی برای مراسم چهارشنبه آخرسال در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟