سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیشتر کشورهای عربی برای عادی سازی روابط تجاری با اسرائیل گام برداشته‌اند


"محمد حجازی"، کارشناس مصری در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم به بررسی تحولات خاورمیانه پس از توافق هسته‌ای ایران پرداخت.

وی در این مصاحبه گفت: گمان نمی‌رود که پس از توافق هسته‌ای، روابط دوجانبه میان ایران و همسایگانش در آینده نزدیک تغییر زیادی کند. کشورهای عربی در کل کشورهایی هستند که از لحاظ تمدن عقب مانده بوده و سران این کشورها با وسایل اولیه که هیچگونه کارایی در عصر فناوری اطلاعات ندارد، از خود حمایت می‌کنند. انقلاب مصر که روز 25 ژانویه سال 2011 آغاز شد، بهترین نشانه برای این موضوع است و فکر نمی‌کنم که دیکتاتوری نظامی به طور کامل بر این انقلاب پیروز شده است و گمان می‌کنم به محض آنکه حکومت نظامیان بر قاهره پایان یابد، مصر اولین کشوری خواهد بود که روابط خود با ایران را تصحیح خواهد کرد.

ایران توان اقتصادی خود را به تمام جهان نشان داد

حجازی اضافه کرد: اما درباره روابط اروپا با ایران نیز باید گفت که این روابط با کاهش نفوذ آمریکا در اروپا، افزایش خواهد یافت.اروپایی‌ها روابط خود را بر اساس منافع اقتصادی به پیش می‌برند و ایران نیز به تمام جهان توان اقتصادی خود را نشان داده است این در حالی است که دشمنان ایران به پیشبرد جنگ و ویرانی اهتمام ورزیدند.

بیشتر کشورهای عربی در راستای عادی سازی روابط تجاری با اسرائیل گام برداشته‌اند

این کارشناس مصری در پاسخ به سوالی درباره نگرانی کشورهای عربی از توافق هسته‌ای و تلاش این کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: توافق هسته‌ای سران برخی از کشورهای عربی را به هراس انداخت چون این توافق، ضعف آمریکا که پیشتر ایران را به نابودی تهدید کرده بود، ثابت کرد، اسرائیل نیز همواره این نغمه را سر می‌دهد. بیشتر کشورهای عربی در راستای عادی سازی روابط رسانه‌ای و تجاری با دشمن صهیونیستی گام برداشته اند.

عادی‌سازی روابط با اسرائیل ندای احمقانه سران عربی وحشت‌زده از ایران است

وی افزود: در برخی از این کشورهای عربی، مراکز رسانه‌ای آمریکایی صهیونیستی تحت نام "مرکز مطالعات و بررسی‌های استراتژیک" وجود دارد که تمام تلاش این مراکز طی ده‌های اخیر ایجاد ترس و وحشت از ایران در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است. در واقع ندای عادی سازی روابط با اسرائیل و تحریم ایران، نغمه احمقانه‌ای است که برخی از سران وحشت کرده کشورهای عربی آن را سر می‌دهند.

صهیونیست‌ها و نادانی سران عرب دلیل اصلی تمامی مشکلات منطقه است

محمد حجازی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت مقاومت بازدارنده در منطقه پس از توافق هسته‌ای ایران گفت: مقاومت ادامه خواهد یافت تا اوضاع به مسیر اصلی خود بازگردد و هیچ سخت نیست که درک کنیم صهیونیست‌ها و نادانی سران عرب، دلیل اصلی تمامی مشکلات منطقه است. غیر عاقلانه است که در جهان کنونی دولت نژادپرستی همانند اسرائیل وجود داشته باشد که پایان این دولت تفاوت زیادی با پایان دوران آفریقای جنوبی نژادپرست نخواهد داشت و عاقلانه نیست که در دوران کنونی کشورهای عربی وجود داشته باشند که یک خاندان بر آن کشور حکومت کند. موضوع تنها زمان است و زمان نیز به نفع اسرائیل و سران عرب نیست.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
کشورهای عربی ایران و شیعه را دشمن میدانند نه اسرائیل را