سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فعالیت 12 واحد پرورش شتر مرغ در مشهد


ابوالفضل عباس پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها ظرفیت پرورش بیش از 1700 شتر مرغ را دارند که قابل افزایش نیز می باشد.
وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی علاوه بر تولید مرغ در تولید و پرورش سایر ماکیان نیز از استان های فعال کشور می باشد اظهار کرد: در این میان مشهد یکی از شهرستان های موفق در عرصه تولید و پرورش ماکیانی از جمله کبک، بوقلمون، بلدرچین و شتر مرغ است.
وی گفت: سالانه بیش از هزار و 995 تن گوشت کبک، بلدرچین و شترمرغ در مشهد تولید می شود.
عباس پور افزود: هم اکنون شش واحد تولید و پرورش بوقلمون با ظرفیت 18 هزار قطعه در این شهرستان در حال فعالیت است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن سالانه 74 تن گوشت مرغ بومی در مشهد تولید می شود.
وی با بیان اینکه 91 واحد مرغداری گوشتی و 163 مرغداری مرغ تخمگذار در مشهد فعال است گفت: همچنین پنج واحد مرغ مادر با ظرفیت یک میلیون و 40 هزار قطعه در این شهر فعالیت دارد.
وی ادامه داد: در سال گذشته چهار میلیون و 189 هزار و 492 قطعه جوجه ریزی مرغ گوشتی و سه میلیون و 695 هزار و 427 قطعه جوجه ریزی مرغ تخمگذار در شهرستان مشهد انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی مشهد افزود: در مجموع شش هزار و 613 تن گوشت مرغ و 36 هزار و 751 کیلو تخم مرغ طی سال گذشته در مشهد تولید شد.
وی اظهار کرد: شهرستان مشهد در زمینه تولید مرغ تخم گذار رتبه اول و در زمینه تولید مرغ گوشتی رتبه سوم استان را دارد.
میزان تولید تخم مرغ در استان خراسان رضوی 94 هزار و 468 کیلو گرم در سال است که از این میزان 36 هزار و 751 کیلوگرم در مشهد تولید می شود و از این نظر مشهد رتبه اول این استان را دارد./3
7496 / 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پرورش شتر مرغ