علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نخستین سمپوزیوم ایمیون سل تراپی سرطان 13 اسفند برگزار می شود


به گزارش گروه علمی ایرنا از پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی، دکتر بهنام صادقی دبیرعلمی این سمپوزیوم با اشاره به اینکه درمان هدفمند سرطان با کمترین عوارض جانبی نه تنها در ایران بلکه در جهان محور اصلی تحقیقات در زمینه سرطان است گفت:ایمنی درمانی سرطان، فناوری جدیدی است که در سالهای اخیر(2013) به عنوان بزرگترین تحول علمی در زمینه پزشکی معرفی شده است.
وی ادامه داد: درمان سرطان به طور سنتی با استفاده از شیمی درمانی، پرتو درمانی و یا ترکیبی از آنها صورت می گیرد؛ که متاسفانه همیشه موفق نیستند و به دلیل غیراختصاصی بودن عوارض زیادی نیز دارند.
صادقی افزود:اما در شیوه نوین ایمنی درمانی، سلولهای ایمنی خود بیمار (گلبولهای سفید) تهیه و در محیط آزمایشگاه با استفاده از تکنیکهای تخصصی علیه سلول سرطانی آموزش داده و تقویت می شوند.
صادقی تصریح کرد: این سلول های فرآوری شده به بدن بیمار انتقال یافته و به گونه هدفمندی سلول های سرطانی را از بین می برند. این فرآیند پیچیده در مدل های حیوانی و برخی مطالعات بالینی اثربخشی بسیار خوبی از خود نشان داده است به گونه ای که هم اکنون برخی از محصولات آن برای درمان بیماران تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرده اند. به نظر می رسد با تکمیل و توسعه این فناوری، تحول بزرگی در درمان سرطان بوجود می آید.
مدیر گروه تخصصی ایمنی درمانی سرطان و پزشکی ترمیمی پژوهشکده سرطان سینه در ادامه افزود:با همت متخصصان کشورمان و حمایت ارزشمند مسئولین؛ این فنآوری مرز دانشی در کشور ما در حال شکل گیری است و به همین منظور گروه تحقیقاتی ایمنی درمانی سرطان در پژوهشکده سرطان سینه راه اندازی شده است.
وی افزود :برگزاری این همایش، آغاز ارزشمندی بر ایده ها و هم افزایی تجربیات برای حرکتی موثر در این شاخه علمی است، گرچه هنوز زود است تا دستاوردی ملی در این همایش معرفی شود لیکن برگزاری چنین همایش های ارزشمندی ، نقشه راه توسعه این شاخه علمی را ترسیم و بزودی شاهد ببار نشستن طرحهای پژوهشی در دست اجرا خواهیم بود.
وی اضافه کرد: این سمپوزیوم با هدف ارتقای سطح دانش متخصصان و پژوهشگران ایرانی، توسط گروه ایمنی درمانی سرطان و پزشکی ترمیمی، پژوهشکده سرطان سینه با کمک ستاد توسعه علوم و فنآوریهای سلول بنیادی برگزار می شود.
علمی **1354**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اولین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن