سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیدار اوباما با ملك سلمان برای كاهش تشنج میان آمریكا و عربستان


به گزارش ایرنا، شبكه خبری المیادین اعلام كرد، در این دیدار كه روز چهارشنبه انجام شد، دو طرف درباره روابط دوجانبه ، تحولات و اوضاع خاورمیانه و تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم بحث وگفت وگو كردند.
در این دیدار، علاوه بر اوباما و ملك سلمان، محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، عادل الجبیر وزیر امور خارجه و چند تن دیگر از مقامات عربستان و همچنین سوزان رایس مشاور امنیت ملی واشتون كارتر وزیر دفاع وجوزف ویستفول سفیر آمریكا در عربستان حضور داشتند .
به گزارش ایرنا، شبكه خبری سی. ان. ان عربی نیز اعلام كرد در نشست پادشاه عربستان با رئیس جمهوری آمریكا در باره تروریست های داعش و همچنین موضوعات یمن، سوریه، عراق، فلسطین ، لبنان و ایران گفت و گو كردند.
بر پایه این گزارش، دو طرف همچنین در باره چالش های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی كه بر همه كشورهای منطقه تاثیر گذاشته و همچنین اقداماتی كه دولت ها باید در پاسخ به خواسته های سیاسی و اقتصادی ملت هایشان بدهند ، بحث و تبادل نظر كردند.
این چهارمین سفر اوباما به عربستان و شاید آخرین سفر قبل از به پایان رسیدن دوران ریاست جمهوری اش در سایه اختلافات دو كشور درباره پرونده هسته ای ایران باشد؛ این در حالی است كه هریك از دو طرف معتقدند كه باید تلاش بیشتری برای مبارزه با داعش صورت گیرد.
گزارش ها حاكی از اختلافات دو كشور درباره حملات 11 سپتامبر هستند بطوری كه كنگره آمریكا در تلاش برای راضی كردن نزدیكان قربانیان به شكایت علیه دولت عربستان با توجه به دست داشتن 15 عربستانی در این حملات است.
عربستان همچنان از حمایت واشنگتن از رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران عصبانی است.
اشتون كارتر وزیر دفاع آمریكا كه اوباما را در این سفر همراهی می كند، با اشاره به همكاری های دو كشور آمریكا وعربستان گفت: دو طرف در تلاش برای توسعه همكاری های خود در زمینه نظامی و دریایی هستند.
اوباما در این سفر قرار است با رهبران كویت، قطر، بحرین، امارات وعمان دیدار و گفت و گو و پس از آن به انگلیس و آلمان سفر كند.
خاورم** 1453**1408**1572

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار ملک سلمان پادشان عربستان با باراک اوباما