سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارقام تکان دهنده از تجاوز به کودکان در عربستان سعودی


ارقام تکان دهنده از تجاوز به کودکان در عربستان سعودیفارس/ آمار وزارت کشور عربستان نشان می‌دهد که منطقه ریاض با 47%، بیشترین آمار تجاوز جنسی به کودکان را دارد و پس از آن مناطق جده، الطائف و الدمام قرار دارند.

بنیانگذاران ابتکار عملِ «برای من کافی است» در عربستان سعودی تأیید کردند که 1 نفر از هر 4 کودک در عربستان سعودی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری «روسیا الیوم»، اعضای تیم ابتکار عمل «کفی بی» (برای من کافی است) متشکل از 7 دانشجوی دختر هستند و مسئولیت اطلاع رسانی در خصوص آزار و اذیت جنسی و کمک به پدران و مادران سعودی برای تعامل با این پدیده را بر عهده گرفتند.

آماری که این تیم 7 نفره و «وفاء محمود» استاد یار گروه روانشناسی دانشگاه «الملک سعود» اعلام کرده‌اند نشان می‌دهد که 61% از موارد تجاوز جنسی از طرف یکی از نزدیکان کودک و یا کسانی صورت می‌گیرد که با آن‌ها روابط خانوادگی دارند.
این در حالی است که 62% افرادی که مورد تجاوز قرار گرفتند نخواستند کسانی را که به آن‌ها تجاوز کرده‌اند، افشا کنند.
در همین راستا، مطالعه دیگری که در رابطه با پدیده کودک آزاری توسط «منیره بنت عبد الرحمن» صورت گرفته است نشان می‌دهد که از بین تمام شهروندان سعودی 49.23% از آن‌ها در سن 14 سالگی در معرض آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که مطابق گزارش تیم «کفی بی» میزان آمار تجاوز به کودکان، در سایه ملاحظات اجتماعی به دلیل بسته بودن جامعه عربستان سعودی و ترس از رسوایی ونیز ترس از تهدید کسانی که تجاوز کرده‌اند، غیر دقیق است.
در یکی از مطالعات که به تازگی منتشر شده است میانگین تجاوز به کودکان سعودی 22.5% اعلام شده است؛ به عبارتی از هر 4 کودک سعودی یک نفر دچار آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌ است.
آمار وزارت کشور عربستان نشان می‌دهد که منطقه ریاض با 47%، بیشترین آمار تجاوز جنسی به کودکان را دارد و پس از آن مناطق جده، الطائف و الدمام قرار دارند.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
دستاوردهای ارتش یمن در برابر تجاوز عربستان سعودی