رییس فدراسیون قایقرانی: 2 مربی خارجی برای رده‌های پایه جذب می‌کنیم


غلامرضا امینی از جذب دو مربی مجارستانی برای رده‌های پایه آب‌های آرام در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: طی تفاهمی که با فدراسیون این کشور داشتیم قرار است آنها چند گزینه خوب به ما معرفی کنند.

رییس فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با ایسنا، درباره برنامه‌های تیم‌های ملی اظهار کرد: تیم ملی رویینگ پسران ما که در مسیر کسب سهمیه المپیک هستند به اسپانیا اعزام شدند و یک اردوی یک ماهه در این کشور خواهند داشت. تیم دختران ما هم در هلند تمرین می‌کند تا برای مسابقات انتخابی آماده شود. تمام تلاش ما این است که ملی پوشان رویینگ با بهترین شرایط راهی مسابقات شوند تا سهمیه‌های لازم را کسب کنیم.

امینی در پاسخ به این سوال که در پاسخ به این سوال که با وضعیت کنونی چه تعداد سهمیه را پیش‌بینی می‌کند نیز تصریح کرد: هم در دختران و هم پسران شانس داریم. در یک نفره پسران ما شانس‌مان زیاد است اما وضعیت دو نفره هم خوب است. در دختران هم شرایط همین طور است با این حال دوست دارم در دختران دو نفره ما سهمیه بگیرد تا تعداد بیشتری در المپیک حاضر شوند.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت دختران در هلند چطور است نیز گفت: با آقای فرزام که صحبت می‌کردم، از شرایط راضی بود. دو مربی خوب هم به تیم مشاوره می‌دهند و شرایطشان مطلوب است. پسران هم در اسپانیا با امکانات خوبی تمرین‌هایشان را شروع کردند.

طی تفاهم‌نامه با مجارستان دو مربی خارجی به ایران بیایند. رییس فدراسیون قایقرانی در واکنش به این موضوع که آیا این خبر دست است نیز اظهار کرد: طی آن تفاهمی که با مجارستان داشتیم، قرار است انشالله دو مربی خوب به ما معرفی کنند تا برای رده‌های پایه جذب شوند و کارشان را در ایران آغاز کنند. قرار بود این اتفاق در همین امسال بیفتد اما چون اکثر مربیان اکنون درگیر المپیک ریو هستند، قرار گذاشتیم تا در آینده‌ای نزدیک مربیان به ما معرفی شوند و برای جذب‌شان اقدام کنیم.

امینی با اشاره به اردوی تیم ملی رویینگ ساحلی در ویتنام گفت: تیم ملی رویینگ دختران و پسران ما هم که برای بازی‌های ساحلی سال آینده آماده می‌شوند، به ویتنام اعزام می‌شوند و یک اردو در آنجا خواهند داشت. همچنین رایزنی‌های لازم را داشتیم تا ملی‌پوشان ما در این اردو امکانات لازم مثل قایق مخصوص بازی‌های ساحلی را دریافت کنند و تمرینات‌شان با امکانات استاندارد ادامه پیدا کند.

یکی از طرح‌های گسترده فدراسیون، ایجاد پایگاه‌های قهرمانی در کشور بود. رییس فدراسیون قایقرانی در این مورد هم تصریح کرد: در نظر داریم 13 پایگاه در استان‌های بااستعداد ایجاد کنیم. استان‌هایی مثل گیلان،‌ مازندران و کردستان پتانسیل بالایی دارند. این پایگاه ها نیز زیر نظر هیات‌های استانی ایجاد شده و کارهایشان را آغاز کردند. اردوهای نوجوانان و جوانان را هم در دریاچه آزادی آغاز کردیم تا فعالیت‌های‌مان در رده‌های پایه را نیز که به آن نیاز داریم، با قدرت پیش بگیریم. فدراسیون قایق‌هایی را نیز به صورت رایگان در اختیار هیات‌ها قرار داده تا ورزشکاران امکانات لازم را در اختیار داشته باشند.

رییس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که برنامه‌های فدراسیون در اجلاس بادبانی به میزبانی سنگاپور چطور بود نیز تصریح کرد: ما به بادبانی توجه ویژه‌ای داریم. با توجه به وجود دریای خزر و خلیج فارس پتانسیل ایران برای رشد در بادبانی بالاست. علاقمندان زیادی هم در این رشته داریم. سعی داریم با حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و کمک بخش خصوصی بتوانیم از پتانسیل شمال و جنوب کشور برای توسعه بادبانی استفاده کنیم. به همین دلیل نیز در اجلاس سنگاپور حاضر شدیم و برنامه‌های‌مان را اعلام کردیم و می‌خواهیم یکی از بهترین محل‌های مسابقات بادبانی را در جنوب کشور به وجود بیاوریم.

امینی با اشاره به وضعیت احمد احمدی در مسیر کسب سهمیه المپیک گفت: احمدی در اسپانیا تمرینات خوبی دارد و شرایطش مناسب است اما کارش برای کسب سهمیه دشوار است. او توانایی خوبی دارد و امیدوارم در مسابقات نتایج خوبی بدست بیاورد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رییس فدراسیون در گود زورخانه