سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جان کری پیش از دیدار با ظریف: مخالف کار کردن بانک‌های خارجی با ایران نیستیم


جان کری پیش از دیدار با ظریف: مخالف کار کردن بانک‌های خارجی با ایران نیستیمایرنا/ جان کری وزیرامور خارجه آمریکا روز جمعه در نیویورک پیش از دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکا مخالف کار کردن بانک‌های خارجی با ایران مطابق با شروط توافق هسته‌ای نیست.

به گزارش ایرنا، کری پیش ازدیدار با همتای ایرانی خود گفت: آمریکا سد راه معاملاتی که پس از اجرایی شدن برجام مجاز دانسته شده است، نمی‌شود و نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که تلاش می‌کند تا عدم‌اطمینان موجود در محافل تجاری در خارج از آمریکا درباره سرمایه‌گذاری در ایران را حل و فصل کند.

کری افزود: اکنون فرصت‌هایی برای بانک‌های خارجی برای کار کردن با ایران وجود دارد؛ متاسفانه به نظر می‌رسد که برخی بانک‌های خارجی دچار سردرگمی‌هایی شده‌اند و ما می‌خواهیم که این مسائل را روشن سازیم که تنها استثناء در معاملات با ایران، آن دسته بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی هستند که مقام‌های آمریکا آن‌ها را در فهرست سیاه تحریم قرار داده‌اند.

کری گفت: قابل درک است که برخی شرکت‌ها برای احساس اطمینان در زمینه کار کردن در ایران به زمان نیاز دارند؛ و خاطرنشان کرد: تهران نیز لازم است گام‌هایی برای نوسازی سامانه بانکی خود بردارد.

وزیرامور خارجه آمریکا گفت: از جمله تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای که برداشته شدند، تحریم‌هایی بودند که از تعامل ایران با بانک‌های غیر آمریکایی در زمینه دسترسی به اعتبارات محدود شده ایران جلوگیری می‌کردند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
دیدار محمدجواد ظریف و جان کری