سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرداخت مطالبات بیمارستانها از بیمه سلامت هفت ماه تاخیر دارد


به گزارش ایرنا، دکتر محمدجواد کبیر شامگاه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: 570 بیمارستان با بیمه سلامت در سطح کشور قرارداد دارند و بدهی کنونی این سازمان به بیمارستانها افزون بر 25 هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: پرداخت مطالبات داروخانه ها و سایر موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت نیز با تاخیر چهار تا پنج ماهه مواجه است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت موسسات طرف قرارداد این سازمان بیمه گر را در سطح کشور 44 هزار مورد نظیر بیمارستانها، پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه ها، آزمایشگاهها و سایر بخشهای پزشکی و پیراپزشکیها اعلام کرد.
وی همچنین با رد این اظهارنظر که وضعیت پرداختیها بیمه سلامت در دولت یازدهم نسبت به دولت پیشین نامناسبتر شده افزود: در دولت قبلی تاخیر در پرداختها در یک بازه زمانی حتی به 12 ماه نیز رسید.
دکتر کبیر ادامه داد: بدهی معوقه بیمه سلامت در ابتدای پارسال حدود 9 هزار میلیارد ریال و زیان انباشته حدود هفت هزار میلیارد ریال بود که با تلاش دولت یازدهم هشت هزار میلیارد ریال به نظام بیمه تزریق شد.
وی گفت: مساله تاخیر در پرداختها به علت وضعیت اقتصادی کشور و کاهش قیمت نفت حاصل شده اما با این حال دولت یازدهم تمامی تلاش خود را برای رفع مشکل در دست اقدام دارد تا در اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان مهمترین رویداد اجتماعی کشور اختلالی پیش نیابد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: تا پایان امسال جمع بدهیهای این سازمان صرفا برای سال افزون بر 35 هزار میلیارد ریال است که با احتساب بدهیهای گذشته افزون بر 50 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است .
وی ادامه داد: بیمه سلامت 41 میلیون نفر را در سطح کشور زیر پوشش دارد زیرا با اجرای طرح پوشش فراگیر بیمه ای از پارسال تاکنون 11 میلیون نفر در سطح کشور که هیچ بیمه ای نداشته اند زیر پوشش قرار گرفته اند.
دکتر کبیر گفت: با اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات پزشکی پرداخت هزنیه بیمه شدگان از 70 درصد پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت به 81 درصد پس از اجرای این طرح افزایش یافت.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز در نشست گفت: 62 درصد از جمعیت استان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
دکتر علیرضا رمزی افزود: هم اکنون سه میلیون و 735 هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که یک میلیون و 137 هزار نفر از این تعداد مربوط به بیمه همگانی است که تاکنون زیر پوشش هیچ بیمه ای نبوده اند.
وی سایر صندوقهای بیمه ای بیمه سلامت خراسان رضوی را شامل کارکنان، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی و سایر اقشار عنوان کرد.
3027/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تاخیر دوباره در پرداخت مطالبات خرید تضمینی گندم‌کاران