آغاز هفته فیلم ایران در استانبول


هفته فیلم ایران با استقبال چشمگیر دانشگاهیان و دوستداران سینمای ایران عصر دوشنبه در دانشگاه آیدین استانبول آغاز به كار كرد.

دانشجویان و دوستداران سینمای ایران در اولین روز از هفته فیلم ایران ، فیلم سینمایی « استرداد » را با حضور «حمید فرخ نژاد» بازیگر این فیلم به تماشا نشستند كه در پایان نمایش فیلم، علاقه وافر خود به سینمای ایران را ابراز داشتند.

هفته فیلم ایران به همت رایزنی فرهنگی سركنسولگری ایران در استانبول و با همكاری دانشگاه «آیدین»برگزار می شود و قرار است در روزهای آتی نیز فیلمهای خاك و مرجان، عذاب، حوض نقاشی، یك حبه قند، خسته نباشید، روی ماه را ببوس و تابستان طولانی به نمایش گذاشته شود.

خانم «یادگار ازمیرلی» رئیس دانشگاه آیدین در سخنرانی خود در افتتاح این مراسم از سینمای ایران به عنوان مدرسه درستی و صمیمیت یاد كرد و گفت : هنر سینمای ایران با بودجه كم توانسته است در مقابل سینمای هالیوود با بودجه میلیونها دلاری آن چنان قامتی از خود نشان دهد كه تبدیل به یكی از بهترین نمونه های سینمای جهان شود.

وی سینمای ایران را سینمای مقاومت و آثار سینمایی ایران را «شعرگونه » ارزیابی كرد.

محسن مرتضایی فر سركنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز طی سخنانی با تاكید به تاریخ و فرهنگ مشترك ایران و تركیه گفت: همكاریهای فرهنگی دو كشور باید همسو با مناسبات سیاسی و اقتصادی سیر صعودی داشته باشد.

وی برگزاری نمایشگاههای مشترك ، برگزاری روزهای سینما و تهیه فیلمهای مشترك را یكی از روشها برای توسعه مناسبات فرهنگی توصیف كرد.

در جریان برگزاری هفته فیلم ایران، دانشگاه آیدین استانبول به پاس زحمات «عبدالرضا راشد» رایزن فرهنگی كنسولگری ایران در استانبول دربرگزاری این هفته فیلم لوح تقدیری تقدیم وی كرد.


ویدیو مرتبط :
آغاز هفته سوم لیگ برتر ایران