گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



ایرانسرا/ منطقه ی بکر حنا علیشاه


گردشگرها/ اصفهان مکان های دیدنی فراوان دارد که ما در این پست از مناطق دیدنی و ایرانگردی برای شما منطقه خوش و آب و هوا معرفی میکنیم.نام این شهر که از درختان هم برگرفته شده است ونک می باشد هر چند خیابان ها و محله های زیادی این روزها به نام ونک در ایران هم زیاد شده است,اما ونک شهری است در شهرستان سمیرم اصفهان که حدود این شهر با اصفهان ۱۹۰ کیلیومتر فاصله دارد.

آب و هوای ونک کوهستانی و مناسب برای سفر و تفریح می باشد ,ونک دیدنی های زیادی دارد که عبارتند از:- امامزاده زیدبن علی در ۱۷ کیلومتری جاده ونک به سمیرم ۲- امامزاده معصومه خاتون در ۲ کیلومتری غرب شهر ۳- چشمه ناز ونک و منطقه شمس‌آباد ۴- سد کمانه ۵- مناطق دیدنی دیگر که شامل مناطق کشاورزی می‌باشد.

وجود گیاهان دارویی خاص در این منطقه باعث شده بعضی از خانواده هم برای همین گیاهان که شده به این شهر سفر کنند و از طبیعت و این محصولات گیاهی استفاده کنند.یکی از گیاهان دارویی این منطقه آندشت می باشد که برای این گیاه در کوه رگ اسپید می‌روید و بادبر (بادشکن) است ,مزه این گیاه دارویی تند شبیه پیاز دارد و بوته اش شبیه لیزک است و گیاهان دارویی دیگر مانند اوشون ترکی که برای درمان اسهال مناسب می باشد.

مکان دیدنی که ناشناخته مانده و برای شما معرفی کنیم ,در شهرستان سمیرم ,َشهر ونک ,منطقه ی بکر حنا علیشاه می باشد.

این منطقه که طبیعتی عالی و دیدنی دارد و خصوصا برای کسانی که قصد کوهنوری دارند مناسب می باشد ,این منطقه که حنالیچه معروف در زبان عامیانه مردم این شهر معروف می باشد.

آدرس این منطقه دیدنی :مسیر ۱۱ کیلومتری از شهر سمیرم که به دشت و گل می رسید و برای تفریح در این منطقه که مخصوص پیاده روی و تفریح می باشد .


ویدیو مرتبط :
منطقه ای بکر در روستای باباکلا