سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله آفتاب یزد/ آیت الله هاشمی، ایرباس را نجات داد!


سرمقاله آفتاب یزد/ آیت الله هاشمی، ایرباس را نجات داد! آفتاب یزد/ « آیت الله هاشمی، ایرباس را نجات داد! » عنوان سرمقاله روزنامه آفتاب یزد به قلم سید علیرضا کریمی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

خبرگان سیاست در ایران کم نیستند اما مثل هاشمی هنوز نداریم. نگاهی گذرا به شکل و شمایل رسانه های دلواپس روی کیوسک روزنامه فروشی بیندازید تا به هنر هاشمی ایمان بیاورید. او با بیان چند جمله مختصر زمین بازی را به طور کلی تغییر داد. تا پیش از اظهارنظر او در خصوص عدم احراز صلاحیت خمینی جوان هجمه ها به صورت سازماندهی شده به سمت قراردادهای تجاری دولت با اروپایی ها از جمله کمپانی ایرباس و پژو بود و به شکل ناجوانمردانه ای دستاوردهای بزرگ پاستوری ها زیرعلامت سوال قرار می گرفت اما اینک دلواپسان آن قراردادها را فراموش کردند و تمام حواسشان متوجه آیت الله هاشمی و اظهارات او است. قطعا و یقینا حسن روحانی بایستی شکرگزار خداوند متعال باشد که چنین حامی هنرمندی دارد. آیت الله هاشمی اگرچه دیگر قدرت چانه زنی با نهادهای قدرت و علی الخصوص شورای نگهبان را ندارد اما با سیاست ورزی خود می تواند بار دلواپسان را از روی دوش دولت بردارد. هیچ کس در ایران مثل او نمی تواند چنین کند.
البته این اولین باری نیست که هاشمی منجی روحانی می شود. اولین و مهم ترین آن خرداد سال 1392 شکل گرفت. اگر آیت الله در دقیقه 90 وارد عرصه انتخابات نمی شد و اگر شورای نگهبان او را ردصلاحیت نمود و اگر هاشمی از حسن روحانی حمایت نمی کرد قطعا موجی شکل نمی گرفت و رایی در سبد حسن روحانی نمی رفت. آیت الله در طول دو سال گذشته هم به کرات و در شرایطی که دولت در تنگناهای سخت قرار گرفته با سخنرانی ها و بیان برخی نکات هوشمندانه حسن روحانی را از مخمصه نجات داده است.
عالمان سیاست می گویند شبیه ترین فرد به هاشمی در ایران حسن روحانی است. به نظر می رسد این جمله نیک و صواب است. چرا که حسن روحانی نیز نه به اندازه آیت الله اما به خوبی بلد است زمین بازی را تغییر دهد. در شرایط و بزنگاه هایی که حملات به دولت شدت گرفته بود و در شرایطی که تیم اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری در انفعال کامل بسر می برد حسن روحانی راسا وارد میدان می شد و با بیان جملاتی از تریبون های مختلف حواس دلواپسان را پرت و زمین بازی را تغییر می داد. به نظر می رسد اطرافیان و هواداران دولت بایستی بیش از پیش از این هنر سود ببرند؛ هنر جریانسازی و ضد حمله!
نگارنده یقین دارد حداقل یک هفته دلواپسان به همراه امپراطوری رسانه هایشان سرگرم تحلیل های آبکی اظهارات آیت الله و نثار فحش های داغ به وی هستند و پس از آن هم به طور کلی ایرباس و پژو را فراموش
می کنند. بنابراین لاجرم ناچارند دست بر روی سوژه ای جدید بگذارند تا هجمه ای دیگر را علیه دولت حسن روحانی آغاز کنند. تا شروع موج حملات تازه می بایست از فرصت فعلی استفاده کرد. نکات ناگفته شده از ثمرات سفر اروپایی روحانی برای مردم ذکر و تبیین شود.
نبایستی به اظهارات دیشب رئیس جمهور بسنده کرد.


منبع: آفتاب یزد


ویدیو مرتبط :
سخنان آیت الله جوادی آملی راجع به آیت الله هاشمی