سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فعالیت های کمیته امداد کاملا حقوق بشری است


به گزارش خبرنگارحقوقی - قضایی ایرنا، کاظم غریب آبادی روز شنبه در دومین مجمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: فعالیت های کمیته امداد را بخش مهمی از گزارشات ستاد حقوق بشر به سازمان ملل خواهد بود.
وی در ادامه با تاکید براینکه مباحث حقوق بشری از قرن 14 در دین اسلام مورد تاکید بوده است، اظهارداشت: این در حالی است که تا دو قرن پیش بسیاری از صاحبنظران غربی حقوق زنان را قبول نداشتند.
وی ادامه داد: در حالی که پیامبر عظیم شان اسلام بارها بر حقوق زنان تاکید ویژه داشتند و اگر ما در اجرای این احکام توجه داشته باشیم از بسیاری از کشورها جلو خواهیم بود.
وی در ادامه با تاکید براینکه نباید حقوق بشرصرفا به مسائل سیاسی و مدنی محدود شود،افزود: موضوعاتی همچون اقتصاد، فرهنگ، اجتماع نیز شامل حقوق بشر است.
غریب آبادی اظهار کرد: بسیاری از غربی ها حقوق بشر را سیاسی می کنند و از موضوعات فرهنگی و اقتصادی غفلت می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه درحالی در برخی مواقع به ناقض بودن حقوق بشر متهم می شود که نقض های گسترده حقوق بشری در یمن اتفاق می افتد و مردم یمن نیازهای ابتدایی خود را نمی توانند مهیا کنند.
وی با بیان اینکه نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد که ایران متهم به نقض حقوق بشر می شود.
غریب آبادی با اشاره به اینکه نظام اسلام بر مبنای احکام نورانی اسلامی برهمه جوانب رعایت و حفظ حقوق بشر تاکید دارد، افزود: ساختارهایی همچون ستاد حقوق بشر، دیوان عدالت اداری از جمله این نهادهاست که به احصا حقوق بشر تاکید فراوان دارد.
وی در ادامه با اشاره به فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در قانون اساسی کشور به حقوق ملت توجه ویژه شده است و این نشان از تاکید جمهوری اسلامی ایران به حقوق بشر است.
به گفته معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر، ایجاد سازمان های بهزیستی به منظور کمک به معلولان، معاونت حقوقی زنان از جمله تاکیدات و توجه نظام جمهوری اسلامی به حقوق همه افراد است.
غریب آبادی ادامه داد: درمبحث حقوق بشر موضوعی که مهم است این است که دولت ها و حکومت ها به حقوق اقشار آسیب پذیر جامعه توجه کنند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه های ارزیابی حقوق بشر در کشورها توجه به حقوق معلولان، زنان و خانواده های بی سرپرست و اقشار آسیب پذیر است.
ادامه دارد.
اجتمام **3377**9317** 3061

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حقوق بشری یا حقوق حیوانی:استاد رحیم پورازغدی