تیمارستانی با فضای عاشقانه در نمایش «خانم سویج عجیب»


تیمارستانی با فضای عاشقانه در نمایش «خانم سویج عجیب»باشگاه خبرنگاران/ کارگردان نمایش «خانم سویج عجیب» از فضای عاشقانه تیمارستان در نمایش خود گفت.
نادر نادرپور کارگردان نمایش «خانم سویج عجیب» در خصوص اثر خود گفت: داستان نمایش، به خانم سویج که تازه می‌خواهد وارد تیمارستان شود، باز می‌گردد. محیطی که در آن عشق و دوستی موج می‌زند و بیماران یک رابطه عاطفی با یکدیگر برقرار کرده‌اند.
وی درباره انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: اصولا نمایشنامه‌های خارجی را ترجیح می‌دهم؛ زیرا که جذابیت بیشتری دارد و دیالوگ‌های عمیق‌تری در آن گنجانده می‌شود و از طرفی دیگر آ‌ن‌ها نمایشنامه‌های خوب را خودشان کارگردانی می‌کنند.
نادرپور افزود: همچنین برای نمایشنامه‌های خوب ایرانی شرایط خاصی وجود دارد که نمی‌توانیم برای اجرا به آن جامه عمل بپوشانیم.
وی با بیان اینکه نمایش از فضای خشونت‌آمیز روزمرگی انسان‌ها خارج است، اظهار داشت: به خاطر وجود رابطه صمیمی بین بیماران نمایش و عاری‌بودن فضا از خشونت، انگیزه‌ام برای انتخاب بیشتر شد و تماشاگران می‌توانند اثری متفاوت از درگیری‌های روزمره خود را ببینند و اگر کسی از نمایش راضی نبود بهای بلیط به آن شخص باز می‌گردد.
نادرپور با اشاره به اینکه وفادار به متن پیش نرفته‌ایم، اذعان کرد: کاملا نمایش را به گونه دیگری دراماتورژی کرده‌ام و تغییرات بسیاری در آن داده‌ام. زیرا که از نظرم متن یک پیشنهاد برای کارگردان است و وی خودش باید مسائلی را که می‌خواهد در آن جای دهد.
وی در خصوص انتخاب تماشاخانه «ایران» مطرح کرد: با توجه به محیط و شرایط سالن که مطابق با نمایش بود، این سالن را انتخاب کرده‌ام تا اثر خود را در آن روی صحنه ببرم.
گفتنی است؛ نمایش «خانم سویج عجیب» به کارگردانی نادر نادرپور از 25 بهمن الی 25 اسفند ماه در تماشاخانه ایران روی صحنه می‌رود.




منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
عاشقانه تنهاست-کنسرت فضای بازبرج میلاد-chaartaarfans.ir