فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مستند «کارل فشنر» در جشنواره فیلم سبز اکران می‌شود/ کارگاه پروفسور «هانس‌کناپ» برگزار شد


به گزارش خبرگزاری فارس، پرفسور هانس کناپ از کارشناسان محیط زیست کشور آلمان در کارگاه آموزشی جشنواره بین المللی فیلم سبز درباره اهمیت توجه به محیط زیست، اظهار داشت: خوشحالم که این جشنواره بعد ازده سال دوباره بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه فیلمسازان مسئول این هستند که ارتباط بین مردم و طبیعت را باز کنند، افزود: در روز گذشته ما شاهد هنرهای بصری بودیم که چشم انسان ها را نسبت به مسائلی که در طبیعت وجود دارد باز می کرد. آنها باید وجدان عمومی را بیدار کنند تا دل مردم را نسبت به طبیعت نرم تر کنند.

کناپ جنگل ها را نقطه قوت حکومت های قبلی ایران معرفی کرد و با نشان دادن عکس هایی از پرسپولیس و اصفهان پایتخت های گذشته ایران، گفت: همانطور که می بینید پرسپولیس در منطقه جنگلی واقع شده و شهر اصفهان هم روی زاینده رود ساخته شده است.

این کارشناس محیط زیست افزود: مشکلات زیست محیطی که همه جهان را تحت تاثیر خود قرار دادند را می توان به دو بخش کمبود آب و از بین رفتن جنگل ها تقسیم کرد.

کناپ همچنین با اشاره به این که 24 سال مسئول آکادمی بوده که وظیفه اش نگه داری و مواظبت از طبیعت است، توضیح داد: دولت کشور من از این موسسه حمایت می کند و ما نه تنها با همکارانمان در آلمان بلکه با تمام کسانی که در تمام مناطق دنیا همکار ما هستند در ارتباط هستیم. این موسسه بین جنگل قدیمی و محافظت شده ای در آلمان واقع شده است.

وی افزود: ما سمینارها و نشست های تخصصی در همه جای دنیا برگزار کرده ایم و تجربه های بسیاری در این زمینه در مناطق مختلف اروپا و خاورمیانه تاکنون داشته ایم. تخصص اصلی من جنگل ها هستند و من چندی پیش به عنوان یکی از کاندیدهای ماندگاری جنگل ها انتخاب شدم.

این کارشناس محیط زیست به سابقه آشنایی خودش با ایران که به بیش از 18 سال پیش برمی گردد اشاره کرد و گفت: من اولین بار به دعوت آقای رکنر برای درست کردن نقشه های پراکندگی درختان به کشور ایران آمدم و این اولین ارتباط جدی من با ایران بود. در آن موقع من در شرق آلمان زندگی می کردم که مثل یک قفس کوچک بود و برای من دور از باور بود که فرصتی داشته باشم تا  به اینجا بیایم.

وی که در این سفر از جنگل های کاسپین مازندران دیدن کرده بود، افزود: ما می توانیم بدون نفت و روغن زندگی کنیم اما بدون آب هیچ زندگی امکان پذیر نیست. رشته کوه های البرز و زاگرس مهم ترین منابع آبی ایران هستند و جنگل ها  رابطه نزدیکی با آب دارند.

پرفسور کناپ استفاده از آب در بناهای قدیمی ایران را مساله مهمی دانست و عنوان کرد: سیستم غناتی که در ایران وجود دارد بسیار شگفت انگیز است و این نشان می دهد که مدیریت آب در ایران در سطح بالایی قرار دارد.

وی جنگل ها را ثروت طبیعی انسان دانست و توضیح داد: در سال 1998 آیت الله نومفیدی از ما دعوت کرد تا به ایران بیاییم. او که سفری به اتریش کرده بود از ما پرسید چرا شما در اروپا جنگل واقعی ندارید؟ ما در وهله اول متوجه صحبت او نمی شدیم اما بعد از این که فکر کردیم فهمیدیم منظور او چیست. در واقع در اروپا ما جنگل های مصنوعی داریم که خودمان با کاشت درخت آنها را به وجود آوردیم. در حالی در ایران جنگل هایی با ساختار طبیعی وجود دارد.

پرفسور کناپ افزود: آیت الله نومفیدی به ما گفت که به ما از طرف خداوند دستور داده شده تا از درختان حفاظت کنیم.

اکران مستند «قدرت تغییر» ساخته کارل فشنر

روز یکشنبه در دومین روز از این جشنواره فیلم مستند «قدرت تغییر» ساخته کارل فشنر به روی پرده می رود. این فیلم از ساعت 12 تا 15 در سالن شماره یک سینما فلسطین برای علاقه مندان نمایش داده می شود. این اثر در بخش مسابقه مستند بین الملل حضور دارد.

پس از نمایش فیلم، کارل فشنر، درباره این اثر با مخاطبان به گفت و گو می‌نشیند. «قدرت تغییر» درباره انرژی‌های نو و تغییر کاربردی یک نیروگاه هسته ای قدیمی در آلمان است. این فیلم اولین نمایش بین المللی خود را در جشنواره فیلم سبز تجربه می کند.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبزاز  24 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 31 اردیبهشت ماه در تهران و تمام مراکز استان ها ادامه خواهد داشت. سینما فلسطین ، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز نمایش ددهنده فیلم ها و برنامه های جشنواره در تهران هستند.

 

انتهای پیام/ج

 


ویدیو مرتبط :
مستند تلوزیونی اکران مردمی فیلم های جشنواره عمار در سبزوار