سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستور جهانگیری برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در مرزهای شلمچه و چزابه/ تاکید بر ضرورت لایروبی اروند رود


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری که شامگاه سه شنبه در جمع رییس و اعضای ستاد اربعین و نیز استاندار و مسئولان استان خوزستان سخن می گفت، اظهار داشت: امروز در دیداری که با مردم در مرز زمینی شلمچه داشتم شاهد رضایت آنها از امکانات موجود برای سفر به عتبات عالیات بودم و اینکه در فرصتی کوتاه چنین تسهیلاتی برای مردم فراهم شده، قابل ستایش است. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به رضایت مردم از تمهیدات انجام شده برای سفر به عتبات عالیات گفت: عملکرد ستاد اربعین که امسال به پیشنهاد دولت و با موافقت مقام معظم رهبری شکل گرفت و ریاست آن به وزیر کشور واگذار شد، عملکردی ارزشمند بود و لازم است این ستاد برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائران در سالهای بعد نیز برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به حضور پر شور مردم برای خدمت به زائران تصریح کرد: بدون تردید اجر کسانی که این روزها به عاشقان اباعبدالله (ع) خدمت رسانی و رضایت آنها را فراهم می کنند با آن بزرگوار است.

جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مسئولان درباره ی اتصال راه آهن خرمشهر به بصره، راه سازی و فراهم کردن زیرساخت ها در مرزهای شلمچه و چزابه به منظور عبور بیش از 600 هزار زائر، دستوراتی برای تکمیل این طرح ها صادر کرد.

وی همچنین از وزیر کشور خواست تا با بررسی دقیق تعداد زائران و نحوه ی تردد آنها از مرزهای مختلف کشور، برنامه ریزی دقیق تری برای سال های آینده انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به میزان صادرات از پایانه ی گمرکی شلمچه نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل این پایانه موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد بود.

جهانگیری ادامه داد: مردم خرمشهر و آبادان حق بزرگی بر گردن همه ی کشور دارند و نباید مردم این شهرها با مشکلاتی نظیر کمبود آب شرب، مشکل فاضلاب و فقدان فرصت های شغلی دست و پنجه نرم کنند.

وی با تاکید بر ضرورت لایروبی اروند رود و فعال شدن ظرفیت های بالقوه ی استان خوزستان در حوزه ی کشاورزی گفت: استان خوزستان استعداد تبدیل شدن به یکی از مهم ترین استان های توسعه ای کشور را دارد و ایجاد منطقه ی آزاد اروند باید باعث توسعه ی شهرهای خرمشهر و آبادان شود.  

در این جلسه که وزیر کشور نیز حضور داشت، هر یک از اعضا گزارشی از اقدامات انجام شده برای ارائه تسهیلات به زائران و نیازها و مطالبات برای انجام هرچه بهتر این کنگره ی عظیم مذهبی در سال های بعد ارائه کردند.

همچنین استاندار خوزستان و فرمانداران شهرهای خرمشهر و آبادان گزارشی درباره ی رشد و توسعه و نیازهای این مناطق ارائه کردند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BOKLS0


ویدیو مرتبط :
خادمین اربعین امام حسین (ع)در مرزهای مهران و شلمچه